Osuuskauppa Arina vastaa asiakastoiveisiin ja uudistaa Tornion ja Kemin Prismakeskusten palveluja Torniossa avautuvat loppuvuonna uusi monipuolinen Ravintolamaailma sekä Kemistä siirtyvä uuden konseptin Emotion-myymälä ja laajempi Tälläämö parturi-kampaamo. Prisman ruoan verkkokaupan noutolokerikot siirretään samalla sisätiloihin. Kemissä Prismakeskukseen avataan uusi Ravintolamaailma alkuvuodesta 2025. Vapautuviin liiketiloihin haetaan parhaillaan täydentäviä palveluja.

Suositut Ravintolamaailmat vilkkaiden Prismakeskusten yhteyteen

– Vastaamme lukuisiin asiakastoiveisiin avaamalla marraskuun lopulla Tornioon ja alkukeväästä myös Kemiin uudet Ravintolamaailmat, jotka sisältävät PizzaBuffa-ravintolan ja Presso-kahvilan. Ravintolakokonaisuus palvelee niin paikallisia Prismakeskuksen asiakkaita kuin ohikulkevia matkailijoita. Tornion ABC-ravintola palvelee asiakkaita ennen liiketilaremonttia heinäkuun loppuun saakka, kertoo Osuuskauppa Arinan toimialajohtaja Ulla Peltoniemi.

– Pizza & Buffa on konstailematon ja leppoisa tapa nauttia hyvästä ruoasta. Buffa on mutkaton koko perheen ravintola, jossa huomioidaan lapset ja lopputuloksena on tyytyväinen ruokailija. Tuoreen pizzan ohella tarjolla on lounaalla terveellistä kotiruokaa, runsas salaattipöytä ja herkullisia jälkiruokia. Haluamme olla se paikka, johon on helppo tulla, ja joka tarjoaa ostosten lomassa hetken itselle, perheelle tai ystävien tapaamiselle. Presso-kahvila tarjoaa suomalaiseen makuun tuoretta kahvia ja herkullisia, paikan päällä leivottuja ja aina tuoreita pullia, sämpylöitä ja pikkusyötäviä, iloitsee Peltoniemi.

Uusi Emotion ja Tälläämö Tornion Prismakeskukseen

– Tornion uuden konseptin mukaisella Emotion-myymälällä ja uuden ilmeen Tälläämö parturi-kampaamolla voimme vastata aiempaa paremmin paikallisiin asiakastoiveisiin. Emotionissa korostuvat elämyksellisyys ja ostamisen helppous. Tälläämön uudet tilat mahdollistavat asiakaspaikkojen ja sen myötä työpaikkojen lisäämisen. Palvelut avataan Torniossa marraskuun lopussa, jatkaa Peltoniemi.

Tornion monipuoliset ABC-palvelut jatkavat – Prisman verkkokaupan noutolokerikot sisätiloihin

Tornion Prismakeskuksen yhteydessä toimivat ABC-polttoneste, ABC-lataus ja ABC CarWash -palvelut ovat asiakkaiden käytettävissä jatkossakin entiseen tapaan.

Tällä hetkellä ulkona sijaitsevat Tornion Prisman ruoan verkkokaupan noutolokerikot siirretään sisätiloihin, jolloin asiointi ja työskentely ovat säältä suojassa ja siten entistä viihtyisämpää, kuten Prisma.fi lokerikoilla.

Tornion ABC-ravintolan sulkemiseen liittyen Arinassa käytiin muutosneuvottelut, joiden lopputuloksena kaikille työntekijöille voitiin tarjota töitä uusien palvelujen parissa.

Kemin Prismakeskuksessa vapaata liiketilaa

– Uudistusten myötä Kemissä vapautuu liiketilaa vilkkaiden asiakasvirtojen ääreltä. Neuvotteluja uusista vuokralaisista on ollut jo käynnissä, mutta kiinnostuneiden kannattaa olla edelleen yhteydessä, kertoo Osuuskauppa Arinan liikepaikkapäällikkö Anne Niemi.

 

Lisätietoja:

Ulla Peltoniemi, toimialajohtaja, matkailu- ja ravitsemis-, erikoistavara- ja ABC-liikennekauppa, p. 0500 516855, ulla.peltoniemi@sok.fi

Anne Niemi, liikepaikkapäällikkö, p. 044 7886209, anne.niemi@sok.fi

Katja Savilakso, ryhmäpäällikkö/Prismajohtaja, p. 044 7886207, katja.savilakso@sok.fi

Uudet Ravintolamaailmat sisältävät PizzaBuffa-ravintolan ja Presso-kahvilan

Tälläämö parturi-kampaamo avataan Torniossa loppuvuodesta

Emotion-myymälä avautuu Torniossa loppuvuodesta

Emotion-myymälä siirtyy Kemistä Tornioon

Tornion Ravintolamaailma avautuu loppuvuodesta 2024 ja Kemiin alkuvuodesta 2025

Tornion Prisman ruoan verkkokaupan noutolokerikot siirretään sisätiloihin

 

Osuuskauppa Arinan hallitus vahvisti perjantaina 29.9.2023 pidetyssä kokouksessa investointipäätöksen Raaheen rakennettavasta Prismakeskuksesta. Rakentamaan toivotaan päästävän keväällä 2024 ja suunnitelman mukaan Prisman avajaisia vietettäisiin loppuvuodesta 2025. Toteutuessaan investointi on n. 30 miljoonaa euroa.

Prismakeskus Mettalanmäelle – keskustaan S-market

Arina on jo aiemmin hankkinut omistukseensa Raahen Portti Oy -yhtiön koko osakekannan. Raahen Portti Oy omistaa Mettalanmäellä sijaitsevan liiketontin. Raahen Portti Oy on lisäksi sopinut Raahen kaupungin kanssa lisämääräalan hankinnasta Mettalanmäeltä. Nyt odotetaan asemakaavasta poikkeamis- ja rakennuslupien etenemistä sekä lisämääräalan kaupan toteutumista.

– Lupaprosessien valmistumista odotellessa varaudumme jo rakentamiseen rakennuksen suunnittelulla ja urakoiden kilpailutuksella. Kyseessä on iso projekti, jonka työllistämisvaikutus talousalueella tulee olemaan arviolta 50 henkilötyövuotta, kertoo Osuuskauppa Arinan marketkaupan ryhmäpäällikkö Tarmo Kokkola.

– Prismakeskuksen rakentaminen ja nykyisen keskustan Prisman uudistaminen laajalla valikoimalla palvelevaksi, nykyaikaiseksi S-marketiksi ovat merkittäviä panostuksia Arinalle ja talousalueelle. Uusi Prismakeskus lisää Raahen alueen vetovoimaa entisestään ja tulee palvelemaan myös Valtatiellä 8 matkustavia. Samalla olemme sitoutuneet olemaan mukana Raahen keskustan kehittämisessä ja haluamme Prisman lisäksi tarjota myös keskustassa asioiville laadukkaan ruokakaupan. Tähän tarpeeseen nykyaikainen S-market pystyy vastamaan loistavasti, Kokkola lisää.

Kesän aikana Mettalanmäen alueella tehtiin lepakkoselvitys, jonka kolmen maastokäynnin yhteydessä havaittiin yksittäinen saalistava yksilö. Selvityksissä ei käynyt ilmi, että alueella olisi lepakoiden lisääntymis- tai levähdyspaikkoja ja todettu lepakkohavainto on luokiteltu luokkaan ”III, muu lepakoiden käyttämä alue.” Rakennettavan Prismakeskuksen suunnitelmaan on jätetty puistomainen suojavyöhyke rakennusalueen ja lepakkohavaintopaikan sekä erillisen saalistusalueen väliin.

Prismakeskukseen monipuoliset palvelut

Mettalanmäelle avattava Prisma mahdollistaa laajat valikoimat, lähiseudun edullisimman ostoskorin sekä monipuoliset palvelut. Nykyinen Prisma avattiin vuonna 2007, sen toimittua aiemmin S-markettina, ja nyt seinät ovat tulleet vastaan.

– Uudessa Prismakeskuksessa voimme vastata raahelaisten ja lähiseudun asiakkaidemme tarpeisiin entistä paremmin monipuolisemmalla tuote- ja palveluvalikoimalla, edullista hintaa unohtamatta. Uuden Prisman myötä voimme tuoda Raaheen toivotun ruoan verkkokaupan ja laajentaa Asiakasomistapalvelu ja S-Pankki-pistettä nykyisestä.  Pelkästään Prisman ja ruoan verkkokaupan osalta lisärekrytoinnin tarve tulee olemaan noin 50 uudelle työntekijälle, Kokkola toteaa.

Mikäli Prismakeskus päästään rakentamaan, mahdollistaa se Raaheen myös muita palveluita sekä Arinalta että muilta toimijoilta.

– Lähiseudun asiakkaat ovat toivoneet jo pitkään Raaheen Arinan ravintolapalveluita. Suunnitelmamme on avata Prismakeskukseen Ravintolamaailma, joka koostuu Pizza & Buffa -ravintolasta sekä kahvila Pressosta. Lisäksi Prismakeskukseen avattaisiin suurta suosiota Oulun, Kempeleen, Kemin ja Rovaniemen seuduilla nauttiva Tälläämö-ketjun parturi-kampaamo ja kauneushoitola. Piha-alueelle avattaisiin ABC-polttoneste- ja ABC-latausasemat sekä ABC CarWash. Näihin toimipaikkoihin tullaan rekrytoimaan 25 uutta työntekijää, sanoo Osuuskauppa Arinan matkailu- ja ravitsemis-, erikoistavara- ja ABC-liikennekaupan toimialajohtaja Ulla Peltoniemi.

–  Prismakeskukseen rakennetaan tiloja myös muille toimijoille, jolloin palvelutarjonta paranee entisestään. Haluamme helpottaa asiakkaidemme elämää tarjoamalla monipuoliset palvelut yhden katon alla, Kokkola toteaa.

 

Lisätietoja:

Tarmo Kokkola, ryhmäpäällikkö, Prismajohtaja, +358 44 788 5693, tarmo.kokkola@sok.fi

Ulla Peltoniemi, toimialajohtaja, matkailu- ja ravitsemis-, erikoistavara- ja ABC-liikennekauppa, +358 500 516 855, ulla.peltoniemi@sok.fi

Osuuskauppa Arina ja Starship Technologies ovat solmineet yhteistyösopimuksen robottikuljetuksista Oulun Sokos Herkun asiakkaille. Robotit aloittivat toimintansa Oulussa maanantaina 11.9. ja ne kuljettavat tilauksia Kauppakeskus Valkeassa sijaitsevasta Sokos Herkusta.

Nopealla robottikuljetuksella herkut ympäristöystävällisesti

Päästöttömillä, sataprosenttisesti sähköllä toimivilla robottikuljetuksilla halutaan vastata asiakkaiden toiveisiin saada ostokset nopeasti kotiin kuljetettuna. Robotit kuljettavat ostokset asiakkaalle, tilaustilanteesta riippuen, keskimäärin tunnissa tilauksesta.

– Sympaattiset robotit tulevat helpottamaan asiakkaidemme elämää erityisesti silloin, kun on tarve nopealle kuljetukselle. Ruoan verkkokauppa kasvaa koko ajan ja robokuljetukset tuovat jälleen yhden lisäkeinon palvella asiakkaitamme. Kuljetukseen mahtuu n. 2 kassillista, eli n. 9 kiloa ostoksia. Jos ostokset eivät mahdu robotin kyytiin, soittaa Herkun keräilijä asiakkaalle ja sopii mikäli jotain voidaan jättää pois, Robotti sopii erinomaisesti täydennysostoksiin, kun esimerkiksi maito, kananmunat tai unohtuneet ainesosat loppuvat kesken ja ne halutaan samana päivänä, parhaimmillaan muutamassa minuutissa, kertoo Osuuskauppa Arinan ruoan verkkokaupasta vastaava ryhmäpäällikkö Ari Arolaakso.

Asiakkaat voivat tehdä tilauksia robottikuljetuksiin S-kaupat-mobiilisovelluksen kautta. Kuljetusta pääsee seuraamaan sovelluksen kautta reaaliaikaisesti ja tilauksen saavuttua perille asiakas saa ilmoituksen puhelimeensa. Robotin päällä oleva kansi aukeaa sovelluksen avulla.

– Myöhemmin sovellukseen tulee ominaisuus, joka näyttää jo S-kaupat-sovelluksessa kuinka paljon robotissa on vielä tilaa. Robotin kuljetussäiliö mahdollistaa myös pakasteiden kuljetuksen ja robotin voi tilata kodin lisäksi vaikkapa työpaikan ovelle, Arolaakso lisää.

Starshipin robotit käyttävät tekoälyä ja GPS-paikannusta sopivan kuljetusreitin suunnitteluun. Reitti kulkee jalankulkijoille tarkoitettuja väyliä pitkin ja robotti tunnistaa mahdolliset esteet sekä ihmiset ja ajoneuvot ja osaa toimia liikenteessä. Robotit ajavat 99 prosenttia ajasta itsenäisesti, mutta ihmiset tarkkailevat niiden toimintaa ja voivat ottaa hallinnan itselleen koska tahansa. Robotti tuntee ympäristön ja reittien kaikki yksityiskohdat, myös teiden ylitykset, ja tekoälyn avulla se oppii koko ajan lisää ympäristöstä. Robotit hyödyntävät tietokonenäköä ja teknologiaa, joka tunnistaa eri esteet ja tarvittaessa robotti pysähtyy nopeasti esteen havaittuaan.

Akkukäyttöiset robotit ovat tehneet vuodesta 2018 alkaen yli viisi miljoonaa itsenäistä toimitusta vähentäen samalla hiilidioksidipäästöjä ja liikenneruuhkia kaupungeissa. Starshipin yli 2000 robottia kuljettavat tuhansia toimituksia päivittäin yli 50:llä palvelualueella eri puolilla maailmaa.

Faktoja kuljetusroboteista

Robokuljetuksia pilotoitiin viime vuonna Espoossa ja palvelu alkaa toimia suurissa kaupungeissa vaiheittain kevään ja kesän 2023 aikana. Ensimmäiset kaupungit ovat Helsinki, Espoo, Vantaa, Tampere, Turku, Pori, Rauma, Jyväskylä ja Oulu.

Robokuljetukset ovat saatavilla S-kaupat-sovelluksessa, jonka voi ladata ilmaiseksi App Storesta ja Google Play Storesta.

 

Lisätietoja:

Osuuskauppa Arina, Ari Arolaakso, ryhmäpäällikkö, marketkauppa, 044 788 6454, ari.arolaakso@sok.fi

Starshipin haastattelupyynnöt: Viestintätoimisto Manifesto, Markus Hilden, 044 363 9961, markus.hilden@manifesto.fi

Osuuskauppa Arina uudistaa Kempeleen Prisma Zeppeliniä ja tuo alueen asiakasomistajien iloksi uusia, elämää helpottavia palveluita. Investoinnin suuruus on noin 7 miljoonaa euroa ja Prisman uudistus valmistuu kokonaisuudessaan jouluksi 2023.

Lisää valikoimaa ja uusia palveluita

Vuonna 2005 avatun Prisma Zeppelinin historian mittavin uudistus on täydessä vauhdissa. Myymälän ilme muutetaan kesän ja syksyn kuluessa uuden Prisma-konseptin mukaiseksi. Noin 800 neliön lisätila mahdollistaa muun muassa valikoimien laajennuksen erityisesti ruokatuotteiden osalta sekä uusia palveluita. Muutokset myymälään tehdään vaiheittain ja Prisma palvelee asiakkaita koko uudistuksen ajan. Uudistus tuo Zeppeliiniin syksyllä myös ruoan verkkokaupan noutopalvelun.

– Olemme innoissamme, että pääsemme laajentamaan valikoimaamme ja vastaamaan entistä paremmin asiakkaidemme toiveisiin. Laajentuvan ruokavalikoiman mukana saamme myymälään paljon toivotun lisäyksen ruokatorin tuotteisiin muun muassa herkuttelujuustojen osalta. Lisäksi Prismaan avautuu Fazerin myymäläleipomo ja Juku Sushi, josta jokainen voi valita oman makunsa mukaan paikan päällä tehdyt sushit kotona herkuteltavaksi, kertoo Prisma Zeppelinin prismajohtaja Tarmo Kokkola.

­– Kaikilla uudistuksilla tähdätään siihen, että voimme tarjota asiakkaillemme entistäkin paremman valikoiman heidän tarpeisiinsa ja tietenkin vielä Bonusten lisäksi edullisilla hinnoilla. Pyrimme varmistamaan mahdollisimman sujuvan asioinnin asiakkaillemme koko uudistuksen ajan ja henkilökuntamme auttaa mielellään, mikäli etsitty tuote ei löydykään tutulta paikalta, Kokkola sanoo.

­– Syksyllä avattava ruoan verkkokauppa rakentuu Prisman päätyyn, josta ostosten noutaminen on helppoa ja nopeaa. Omat ostokset tilataan ja maksetaan verkossa, ja ne voi noutaa valmiiksi pakattuna Zeppelinin Prisman uudelta noutopisteeltä. S-kaupat.fi -internetsivun tai -sovelluksen kautta tilatut tuotteet ovat saman hintaisia kuin Prisman hyllyssä ja Bonusta kertyy koko tilauksesta. Prisman sisällä taas asiakkaat voivat valita itselleen sopivimman palvelumuodon kassalla asioinnilleen; palvelevat kassat, pikakassat tai Kerää ja skannaa -palvelun, jonka saa käyttöönsä S-Etukortilla, Kokkola selittää.

– Ruoan verkkokaupan myötä aloitamme syksyllä rekrytoinnit noin 20 uudelle työntekijälle eli kannattaa seurata Arinan nettisivuilla avoimia työpaikkoja, Kokkola vinkkaa.

Energiatehokas ja ympäristöystävällinen Prisma

Uudistuksen myötä Prisman tekniikkaa päivitetään uudistuksen aikana ympäristöystävällisillä, uusinta teknologiaa hyödyntävillä ratkaisuilla ja laitteistoilla. Kaikki myymälän kylmäkalusteet uusitaan ovellisiksi tai kannellisiksi ja niissä on käytössä hiilidioksidipohjainen kylmäjärjestelmä, joka on täysin päästötön, toimien puhtaasti hiilidioksidilla. Myymälän valaistukset vaihdetaan sähköä säästäviin LED-valaisimiin.

– Uudet energiaratkaisut, kuten hiilidioksidia hyödyntävä kylmäjärjestelmä ja led-valaistuksen käyttö varmistavat sen, että Prisma on tulevaisuudessa lähes hiilinegatiivinen. Ympäristöystävällisyys on huomioitu myös siinä, että myymäkalusteiden vaihdon jälkeen vanhat kalusteet kierrätetään kunnostuksen ja maalauksen kautta uusiokäyttöön. Meille on tärkeää toimia vastuullisesti ja olla omalta osaltamme varmistamassa parempaa huomista pohjoissuomalaisille, Kokkola toteaa.

– Moni energiatehokkaista ratkaisuista, kuten ovelliset kylmäkaapit ja uusimpaan teknologiaan perustuvat pullonpalautuslaitteet, näkyvät myös asioinnin miellyttävyydessä ja nopeutumisessa, Kokkola lisää.

 

Lisätietoja:

Mikko Polso, toimialajohtaja, marketkauppa, +358 50 388 3430, mikko.polso@sok.fi
Tarmo Kokkola, ryhmäpäällikkö, Prismajohtaja, +358 44 788 5693, tarmo.kokkola@sok.fi

Asiakasomistajien odotus palkitaan, kun alkuvuonna käynnistetty Prisma Limingantullin myymälätilojen ja kassa-alueen uudistus on valmistunut. Kassa-alue on entistä valoisampi, päivittäistavaraosasto miellyttävämpi asioida sekä myös kauneuden ja lasten osastoja uudistettu. Osuuskauppa Arina investoi suurimman Prisma-hypermarkettinsa uudistukseen miljoona euroa.

Vuonna 1999 avattua Prisma Limingantullia on uudistettu muutamaan otteeseen. Vuonna 2013 koko Prismakeskus sai uuden ilmeen ja laajennusosan. Vuonna 2019 uudistettiin Prisman käyttö- ja päivittäistavaraosastoja. Nyt toteutettu uudistus on kolmas merkittävä Prismaa koskeva uudistus.

Prisma Limingantullissa asioi vuositasolla yli 2 miljoonaa asiakasta, jotka käyttävät aktiivisesti niin Prisman kuin koko Prismakeskuksen monipuolisia palveluja. Limingantullin Prismakeskus on suurin Osuuskauppa Arinan palvelukeskittymä asiakasomistajille.

Uudistus vastaus asiakasomistajien toiveisiin ja tarpeisiin

– Uusien ovellisten myymälän kylmäkalusteiden vuoksi päivittäistavaraosastolla on miellyttävämpi asioida ja myös työskennellä sekä samalla Prisman energiatehokkuus koheni entisestään. Uuden upean ilmeen saanut kauneuden alue tarjoaa entistä laajemmat valikoimat. Lapsiperheiden tuotteet, kuten lelut, askartelutuotteet, lasten vaatteet, lastenruoat ja -tarvikkeet sekä vaipat löytyvät nyt yhdeltä aluekokonaisuudelta. Kassa-alue on entistä valoisampi ja asiakasomistajat voivat valita itselleen sopivimman palvelumuodon kassalla asioinnilleen; palvelevat kassat, pikakassat tai Kerää ja skannaa -palvelun. Uudistus on onnistunut kokonaisuus, Prismajohtaja Anna Kela

Miellyttävää ja edullista asiointia

– Monipuolisen ja palvelevan päivittäistavaraosaston uudistus koski tällä kertaa ovellisia kylmäkalusteita lähes 300 metrin pituudelta. Asiakasomistajat voivat nyt asioida ja me arinalaiset työskennellä kesät talvet miellyttävässä, tasaisen mukavassa lämpötilassa. Laajoista valikoimistamme voi valita mieluisan yksilöllisen ostoskorin; halvat Xtra-tuotteet, edulliset Kotimaista ja Rainbow omamerkkituotteet sekä tunnetut brändituotteet. Ne saa mukaan itselleen sopivimmalla tavalla, joko itse keräämällä tai S-kaupat.fi ruoan verkkokaupasta noutamalla tai kotiinkuljetuksella. Edullisesti ja bonukset päälle, jatkaa Prisman päivittäistavaraosaston myyntipäällikkö Petri Rissala.

Faktaa Prisma Limingantullin uudistuksista ja palveluista

Lisätietoja:
Osuuskauppa Arina, Prismajohtaja Anna Kela,
anna.kela@sok.fi, p. 044 788 4879

Viime vuoden marraskuussa käynnistyneen myymäläuudistuksen punaisena lankana on ollut rakentaa yhdessä entistä ehompi Prisma yhdessä omistajien kanssa. Omistajilta kerättyjen toiveiden tulokset ovat konkretisoitumassa ja uudistus on viimeistä silausta vaille valmis. Viimeisimpänä tänään perjantaina 14.5. avattu täysin uudistunut ruokatori. Koko uudistuksen valmistumista juhlitaan parin viikon kuluttua.

Uudistus on edennyt aikataulussa ja jäljellä on vielä viimeistelyä miljöötöissä ja pakasteosastolla.

Uusi myymäläjärjestys ja modernit kalusteet ovat mahdollistaneet valikoimien kasvattamisen yli tuhannella uudella tuotteella. Omistajien toiveita on täytetty muun muassa Prisman laajentuneen hedelmä- ja vihannesosaston myötä sekä lisääntyneiden tuore- ja maitotaloustuotteiden valikoimien osalta. Myös leipä- ja panimojuomaosastolle on päivitetty uusi upea ilme.

-Kaiken takana on ajatus rakentaa parasta Prismaa rakkaudesta Pohjois-Suomeen, omistajien tarpeiden ja toiveiden mukaisesti, Prismajohtaja Anna Kela toteaa.

Raikas ja paikallinen ruokatori

Uusi, merkittävästi monipuolisemmalla valikoimalla varustettu palvelutiski mahdollistaa entistä paremmin omistajien toiveiden huomioimisen ja tuoreen lähiruoan esilletuonnin. Aiempaa pidemmästä palvelutiskistä löytyy kalaa ja lihaa lukuisissa eri muodoissa, äyriäisiä, salaatteja, lämmintä ruokaa ja grillituotteita.

– Että voikin olla tyytyväinen lopputulokseen! Meillä on nyt aivan huikean hienot puitteet, joissa tarjoamme omistajillemme parasta palvelua, Prisman päivittäistavarakaupan myyntipäällikkö Antero Lappalainen hymyilee.

-Yksi uutuus on maustebaari, jossa asiakas voi valita lihalle, broilerille ja kalalle haluamansa kuivamausteet tai marinadin.

Ruokatori on remontoitu visuaaliseksi, kauniisti valaistuksi ja yksityiskohdiltaan mietityksi. Myös kaikki ruokatorin taustatilat on uusittu kylmäkalusteineen, uuneineen sekä varasto- ja käsittelytiloineen energiatehokkuusasiat huomioiden.

– Valikoimaa ja tuotteistusta kehitetään koko ajan sen mukaan, mitä omistajat haluavat. Lämpimästi tervetuloa tutustumaan uuden ajan Prismaan, Antero toivottaa.

Faktaa Prisma Linnanmaan uudistuksesta

Lisätietoja: 

Anna Kela, ryhmäpäällikkö, Prismajohtaja, +358 44 788 4879, anna.kela@sok.fi

Koko myymälän ilme on uudistettu.

Koko myymälän ilme on uudistettu.

Kylmä- ja lämmitystekniikan modernisoinnin myötä kiinteistön energiankulutus putoaa huomattavaksi.

Kylmä- ja lämmitystekniikan modernisoinnin myötä kiinteistön energiankulutus putoaa huomattavaksi.

Prisman hedelmäosasto

Hedelmä- ja vihannesosaston valikoimaa laajennettiin uudistuksessa.

 

Osuuskauppa Arinan ruoan verkkokaupan palvelut laajentuvat Oulun seudulla, kun noutopalvelu ja kotiinkuljetus käynnistyvät Linnanmaan Prismassa 3.3.2021 alkaen. Ruoan verkkokaupassa omat ostokset tilataan ja maksetaan verkossa, ja ne voi noutaa valmiiksi pakattuna Prisma Linnanmaan noutopisteeltä tai tilata kotiinkuljetettuna suoraan kotiovelle.

-Uusi Linnanmaan Prisman ruoan verkkokauppa täydentää verkkokaupan palveluita Oulun seudulla. Jatkossa omistajilla on myös Oulun pohjoispuolella käytössään kätevä noutopiste. Ruoan verkkokaupan kysyntä on yhä kohtalaisen korkealla, ja haluamme parantaa palvelun saatavuutta omistajille. Uuden keräilypisteen myötä vapaita toimitusaikoja saadaan Oulun alueelle merkittävästi lisää, kertoo Prisma Linnanmaan johtaja Anna Kela.

Uusi palvelu lisää omistajien mahdollisuuksia hoitaa ostokset silloin kuin se parhaiten sopii, vaikka omalta kotisohvalta. Tilattavissa on lähes koko Prisman ruokavalikoima sekä valikoituja päivittäiskäyttötavaratuotteita.

-Palvelun käyttö on nopeaa ja edullista. Kannustamme myös vertailemaan hintoja verkossa, Kela sanoo.

Linnanmaan Prisman verkkokauppa toimii osana Foodie-palvelua. Verkosta tilatut tuotteet ovat saman hintaisia kuin Prisman hyllyssä ja Bonusta kertyy koko tilauksesta. Uusi palvelu otetaan käyttöön keskiviikkona 3.3. alkaen osoitteessa foodie.fi/prismalinnanmaa.

-Asiakas valitsee verkossa ostoskoriinsa haluamansa tuotteet ja noutaa ne valittuna aikana Prismasta. Noutopiste sijaitsee Linnanmaan jäähallin puoleisessa päädyssä. Noutopisteellä on lokerikot, joista asiakkaat noutavat valmiiksi kerätyt ostoksensa. Kerättävien tuotteiden valinnassa kiinnitetään erityistä huomioita laatuun ja tuoreuteen. Tuotteet säilytetään asianmukaisesti, ja viileässä säilytettäville tuotteille ja pakasteille on omat lokerikkonsa, Kela lisää.

Tuotteille voi myös valita kotiinkuljetuksen, jolloin lähetti tuo ostokset kotiovelle sovittuna ajankohtana. Kotiinkuljetusalueen voi tarkistaa foodie.fi/prismalinnanmaa -sivulta palvelun auettua.

-Tervetuloa käyttämään uutta kätevää noutopistettä sekä hyödyntämään kotiinkuljetuspalvelua, Kela toivottaa.

Ruoan verkkokaupan avaus on osa Linnanmaan Prisman laajempaa uudistusta, jossa myymälä päivitetään uusimman Prisma-konseptin mukaiseksi, ruoan valikoimat lisääntyvät ja kaupan kylmätekniikka modernisoidaan entistä ympäristövastuullisemmaksi. Oulussa palvelevat lisäksi Prisma Limingantullin ja Sokos Herkun ruoan verkkokaupat. Noutotilaukset ovat S-Etukortilla alkaen 4,90 € ja kotiinkuljetus S-Etukortilla alkaen 9,90 €.

 

Lisätietoja:

Maria Ylitapio, markkinointipäällikkö, marketkauppa, 044 788 6465, maria.ylitapio@sok.fi

Linnanmaan Prisman historian mittavin uudistus on käynnissä. Myymälän ilme muutetaan kevään kuluessa uuden Prisma-konseptin mukaiseksi ja kaupan valikoimat laajentuvat erityisesti ruokaosastolla. Uudistus tuo Linnanmaalle myös ruoan verkkokaupan noudon ja kotiinkuljetuksen, sekä parturi-kampaamo Tälläämön. Valmista on kokonaisuudessaan toukokuussa 2021.

Uudistuksen tavoitteena on kehittää Linnanmaan Prismasta entistäkin toimivampi ja laajempi palvelukokonaisuus omistajille. Kysyimme loppuvuodesta omistajien toiveita uudistuvan Prisman palveluiden ja valikoimien osalta. Halusimme kuulla mitkä ovat Prisman tärkeitä ylläpidettäviä vahvuuksia ja mitä tekijöitä meiltä erityisesti toivotaan vahvistettavan. Linnanmaan Prismaa arvostetaan asiointipaikkana erityisesti sopivan kokonsa ja hyvien valikoimien vuoksi. Omistajat antoivat kiitosta Prismakeskuksen hyvistä oheispalveluista, kuten ravintolamaailmasta ja runsaista pakettiautomaateista. Hedelmä- ja vihannesosastolle toivottiin laajennusta – ja tätä onkin tulossa. Erityisesti maitotaloustuotteiden, jogurttien ja hapanmaitotuotteiden valikoimiin haluttiin lisää vaihtoehtoja ja laajennus tuo uutta myös tähän.

Kaikki kalusteet vaihdetaan uusiin, energiaa säästäviin ovellisiin kalusteisiin koko talon energiatekniikan modernisoinnin lisäksi. Vastuullisuus ympäristöstä on huomioitu tärkeänä osana uudistusta.

Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa vuodenvaihteessa kaikki Prisman kassapöydät päivitettiin uusiin ja itsepalvelukassojen määrää lisättiin. Seuraava valmistuva palvelu on maaliskuussa avattava ruoan verkkokaupan noutopiste ja kotiinkuljetus.

Myymälässä tapahtuu

Kevään kuluessa tapahtuvista ruokaosaston hyllyjärjestyksen muutoksista tiedotetaan myymälässä päivittäin opasteilla. Tammikuussa uudistöitä tehdään muun muassa kuivatavaraosastolla, ja helmikuun alkuun mennessä viimeistellään myös Prisman käyttötavaraosasto valmiiksi. Myös myymälän taustatiloja laajennetaan ruoan verkkokaupan noutopalvelun myötä. Pyrimme varmistamaan mahdollisimman sujuvan asioinnin omistajillemme koko uudistuksen ajan.

Oma parturi-kampaamo

Myös parturi-kampaamo Tälläämön rakentaminen etenee suunnitellusti, ja avajaisia vietetään toukokuun puolessa välissä. Parturi-kampaamon rekrytoinnit käynnistyvät tammi-helmikuun vaihteessa

Verkkokauppa avataan maaliskuun alussa

Linnanmaan Prisman ruoan verkkokaupan toiminta käynnistyy maaliskuussa. Omat ostokset tilataan ja maksetaan verkossa, ja ne voi noutaa valmiiksi pakattuna Linnanmaan uudelta noutopisteeltä. Linnanmaan Prisman verkkokauppa tulee toimimaan osana uutta S-kaupat.fi -palvelua, jota pilotoidaan jo Limingantullin Prisman ja Sokos Herkun osalta Oulussa. Verkosta tilatut tuotteet ovat saman hintaisia kuin Prisman hyllyssä ja Bonusta kertyy koko tilauksesta.

 

Lisätietoja:

Anna Kela, ryhmäpäällikkö, Prismajohtaja, +358 44 788 4879, anna.kela@sok.fi

Prisma Linnanmaa - havainnekuva ruokatorista

Myymälän ilme muutetaan kevään kuluessa uuden Prisma-konseptin mukaiseksi.

Prisma Linnanmaa - havainnekuva leipäosastolta

Valikoimat kasvavat ja tarjolle tulee lisää tuotevaihtoehtoja.

Prisma Linnanmaa - havainnekuva heviosastolta

Hedelmä- ja vihannesosasto laajenee.

Nyt käynnistyvässä Prisma Linnanmaan uudistuksessa myymälän kylmäkalustejärjestelmä vaihdetaan energiatehokkaisiin, hiilidioksiditekniikalla toimiviin kylmälaitteisiin. Tämän lisäksi ruoan verkkokaupan toiminnan aloittamiseen liittyvä laajennus valmistuu alkuvuodeksi 2021. Loppuvuoden aikana tehtävät uudistyöt koskevat etupäässä myymälän taustatiloja.Myymälän päivittäistavaraosaston uudistus aloitetaan ensi vuoden alussa.

Uutta niin verkossa kuin kivijalassa

Linnanmaan Prisman ruoan verkkokauppa avataan kevättalvella.

– Tämä on odotettu palvelu meidän alueella. On hienoa, että Limingantullin Prisman ja Sokos Herkun verkkokauppojen lisäksi pääsemme avaamaan palvelun myös Linnanmaalla. Verkkokaupan myötä asiakkaat voivat tehdä ostokset kotisohvalta, tilata kotiinkuljetuksen tai noutaa ostokset nyt rakennettavalta Linnanmaan noutopisteeltä, Prismajohtaja Anna Kela kertoo. 

– Loppuvuoden 2020 aikana kassalinjasto uudistetaan ja samalla pikakassoja saadaan lisää. Myös päivittäistavaraosasto uudistuu kokonaisuudessaan alkuvuoden 2021 aikana. Päivittäistavarapuolen valikoima suunnitellaan uudelleen vastaamaan entistä paremmin alueen omistajien tarpeita ja toiveita. Valikoimia kasvatetaan huomattavasti entiseen nähden. Palvelut kehittyvät muun muassa laajenevan ruokatorin ja Linnanmaalle avattavan parturi-kampaamo Tälläämön voimin, Kela lisää. 

Vihreämpi Prisma

Uudistuksen myötä koko kiinteistön tekniikka muutetaan uusimpaan saatavilla olevaan ympäristöystävälliseen ja kierrätyspohjaisen materiaalin hyötykäyttöön perustuvaan ratkaisuun.Järjestelmässä hyödynnetään maaperää energiatankkina. Tankkiin ladataan kesällä kylmäjärjestelmän lauhde-energia, joka talvella käytetään lämmitykseen. Muutoksen myötä rakennuksen energiakulut pienenevät merkittävästi aiempaan nähden.

– Meille on tärkeää olla omalta osaltamme mukana varmistamassa parempaa huomista pohjoissuomalaisille ja toimia vastuullisesti. Uudet energiaratkaisut, kuten hiilidioksidia hyödyntävä kylmäjärjestelmä, lauhdelämmön kierrättäminen, maalämmön ja led-valaistuksen käyttö varmistavat sen, että, että Prisma on tulevaisuudessa lähes hiilinegatiivinen, Kela kertoo.

Prisman uudistus valmistuu kokonaisuudessaan keväällä 2021. Hanke toteutetaan vaiheittain, jotta asiointi olisi koko uudistuksen ajan mahdollisimman sujuvaa. Osuuskauppa Arinan kokonaisinvestointi Linnanmaan Prisman uudistukseen on 9,5 miljoonaa euroa. Osuustoiminnallisena yrityksenä tehtävämme on toimia pohjoissuomalaisten kotitalouksien hyödyksi ja Linnanmaan uudistus on osoitus tästä työstä, rakkaudesta Pohjois-Suomeen. Haluamme kuulla alueen omistajia ja tulemme osallistamaan heitä uudistuksen edetessä.

 

Lisätietoja: 

Osuuskauppa Arina, Anna Kela, ryhmäpäällikkö, prismajohtaja, 044 788 4879, anna.kela@sok.fi

Energiaratkaisujen osalta:
Arinan Kiinteistöt Oy, Tuukka Päkkilä, rakennuttajapäällikkö, 030 4631 434, tuukka.pakkila@sok.fi

Osuuskauppa Arina kehittää palveluitaan ja avaan uuden ruoan verkkokaupan Prisma Rovaniemelle. Rakennustyöt ovat parasta aikaa käynnissä ja toiminta käynnistyy lokakuun aikana. Ruoan verkkokaupassa ostokset tilataan ja maksetaan verkossa ja ne voi noutaa valmiiksi pakattuna Prisma Rovaniemen noutopisteeltä tai tilata kotiinkuljetuksen suoraan kotiovelle.

– Ruoan verkkokauppa on odotettu palvelu omistajien keskuudessa. Erityisesti tämän vuoden aikana olemme saaneet paljon palautetta siitä, että meidän toivotaan tarjoavan Prisman palveluita myös verkossa. Nyt tähän omistajien toiveeseen vastataan, kertoo Prisma Rovaniemen johtaja Matti Puranen.

Prisma ruoan verkkokaupassa ruokaostokset voi tehdä verkossa ja noutaa valittuna ajankohtana Prisma Rovaniemen noutopisteeltä tai tilata kotiinkuljetuksena suoraan kotiovelle asti. Ruoan verkkokaupasta saa tilattua lähes koko Prisman ruokavalikoiman sekä valikoituja päivittäiskäyttötavaratuotteita.

– Verkkokaupan myötä asiakas voi tehdä turvallisesti viikko-ostoksensa vaikka suoraan kotisohvalta käsin. Uusi palvelu mahdollistaa asiakkaillemme entistä laajemman ja joustavamman mahdollisuuden asioida meillä, toteaa Osuuskauppa Arinan marketkaupan toimialajohtaja Mikko Polso.

– Verkosta tilatut tuotteet ovat saman hintaisia kuin Prisman hyllyssä ja Bonusta kertyy koko tilauksesta. Palvelun käyttö kokonaisuudessaan on nopeaa ja edullista. Hintojen vertailu verkossa on helppoa ja kannustamme asiakkaitamme siihen, Polso vinkkaa.

Nouto tai kotiinkuljetus

Rovaniemen ruoan verkkokauppa avataan lokakuun aikana. Verkkokauppaa tullaan kehittämään yhdessä asiakkaiden kanssa ja näin pyritään tarjoamaan asiakkaille mahdollisimman asiakaslähtöinen palvelu.

– Asiakas klikkaa verkossa ostoskoriinsa haluamansa tuotteet ja noutaa ne valittuna ajankohtana Prisma Rovaniemen noutopisteellä tai valitsee kotiinkuljetuksen. Noutopiste on avoinna maanantaista lauantaihin 8-23 ja sunnuntaisin 9-23, kertoo Puranen.

– Noutopisteellä on noutolokerikot, joista asiakas noutaa valmiiksi kerätyt ostokset. Kerätyt tuotteet valitaan tarkasti ja niissä kiinnitetään erityistä huomiota laatuun ja tuoreuteen. Tuotteet säilytetään asianmukaisesti ja viileässä säilytettäville tuotteille ja pakasteille on omat noutolokeronsa, täsmentää Puranen.

Tuotteille voi myös valita kotiinkuljetuksen, jolloin lähetti tuo ostokset kotiovelle asti sovittuna ajankohtana. Tarkempi kotiinkuljetusalue hintatietoineen julkaistaan myöhemmin.

– Suosittelen lämpimästi kokeilemaan uutta palvelua. Kehitämme palveluitamme omistajia varten, rakkaudesta Pohjois-Suomeen, Puranen summaa.

Lisätietoja:
toimialajohtaja Mikko Polso, Marketkauppa, Sokos Pukumies, Emotion ja Tälläämö, +358 50 388 3430, mikko.polso@sok.fi
Prismajohtaja, ryhmäpäällikkö Matti Puranen, marketkauppa, +358 40 8493 310, matti.puranen@sok.fi