Vuonna 2005 avatun Prisma Zeppelinin historian suurin uudistus on vihdoin saatu päätökseen ja kesästä lähtien kestäneen uudistuksen jälkeen Zeppelinin Prisma on jälleen valmis palvelemaan asiakkaita entistä monipuolisemmilla valikoimilla. Pohjoissuomalaisten Arinan asiakasomistajien mahdollistaman investoinnin suuruus on 6,8 miljoonaa euroa. Alkuviikosta Prisman pihalla avattiin myös ABC-lataus, joka palvelee hybridi- ja sähköautoilla kulkevia asiakkaita.

Monipuolinen, laadukas ja edullinen Prisma

Zeppelinin Prisman uudistuksen johtavana ajatuksena on ollut rakentaa yhdessä asiakasomistajien kanssa entistä ehompi Prisma. Monet asiakasomistajilta kerätyistä toiveista konkretisoituvat uudistuksen myötä.

– Kysyimme asiakkailtamme mitä he toivovat Zeppelinin Prismalta ja saimme yli 400 vastausta. Näitä vastauksia käytiin läpi tarkalla silmällä ja olen iloinen voidessani kertoa, että pääsimme toteuttamaan näistä suurimman osan, kuten eniten toivotut Juku Sushi & Wok- ja Fazerin leipomopisteet sekä ruokatorin laajentamisen, joka mahdollisti valikoiman lisäyksen. Päivittäistavaroiden osalta voineet lisätä valikoimaa yli 2000 tuotteella, sanoo Prisma Zeppelinin Prismajohtaja Juha-Pekka Mäkelä.

– Käyttötavaroiden puolella olemme asiakastoiveiden perusteella lisänneet valikoimaa erityisesti langoissa ja muissa käsityötarvikkeissa, kodin tavaroissa ja kukissa, kirjoissa, leluissa sekä lasten pukeutumisessa. Lisäksi olemme saaneet muun muassa upean kauneuden osaston, jota moni asiakkaamme toivoi, Mäkelä lisää.

Prisma Zeppelinin uudistuksessa on haluttu panostaa asioinnin ja ostamisen helppouteen. Torstaista 14.12. alkaen aukioloaikoja laajennetaan sekä Prisman että palvelupisteiden osalta. Asiointia helpottamaan on saatu muun muassa toinen sisäänkäynti myymälään, käytäväopasteita on parannettu, itsepalvelukassojen määrää lisätty ja asiakkaiden käyttöön on saatu uudet kevyemmät ostoskärryt, joita löytyy sekä sisältä että ulkoa.

– Saimme jo hieman aiemmin käyttöömme Kerää ja skannaa -palvelun sekä ruoan verkkokaupan, johon löytyy lyhyelläkin tilausajalla vapaita noutoaikoja. Jotta voimme palvella asiakkaitamme monipuolisesti, olemme uudistuksen myötä saaneet myös 20 uutta työkaveria Prismaan. Haluamme tarjota Zeppelinin Prismassa iloisimman palvelun, erinomaisen valikoiman helpolla asioinnilla kaupassa ja verkossa sekä tietenkin markkinoiden edullisimman hinnan, Bonuksia unohtamatta, Mäkelä kertoo.

Mäkelä ja koko Zeppelinin Prisman väki kiittelee vuolaasti asiakkaiden jaksamista ja tukea uudistuksen keskellä.

– Myymälässä asiointi ei varmasti ole ollut helpointa viimeisen puolen vuoden aikana, kun tuotteet ovat vaihtaneet paikkojansa jatkuvasti, mutta yhdessä olemme tämän jaksaneet ja nyt pääsemme kaikki, henkilökunta ja asiakkaat, nauttimaan uudistuksen tuloksista. Zeppelinissä on nyt upeat puitteet, joissa pääsemme tarjoamaan asiakkaillemme parasta mahdollista palvelua, Mäkelä toteaa.

Vastuullinen, energiatehokas ja ympäristöystävällinen Prisma

Alkukesästä alkanut Zeppelinin Prisman uudistus on ollut mittava ja sen luoma työllistämisvaikutus alueella oli 30 henkilötyövuotta. Kaikki uudistuksessa tapahtuneet muutokset eivät näyttäydy asiakkaille yhtä selkeästi kuin toiset mutta monilla muutoksista on kuitenkin iso vaikutus asiointimukavuudessa. Samalla Prisman energiatehokkuus koheni entisestään.

Uudistuksen myötä Prisman tekniikkaa päivitettiin ympäristöystävällisillä, uusinta teknologiaa hyödyntävillä ratkaisuilla ja laitteistoilla. Myymälän valaistukset vaihdettiin sähköä säästäviin LED-valaisimiin ja kaikki kylmäkalusteet on uusittu ovellisiksi tai kannellisiksi, jolloin myymälän lämpötila pysyy tasaisena. Uusissa kylmäkalusteissa on käytössä hiilidioksidipohjainen kylmäjärjestelmä, joka on lähes päästötön, toimien puhtaasti hiilidioksidilla.

– Uudet energiaratkaisut varmistavat sen, että Prismamme on lähes hiilineutraali. Meille on tärkeää toimia vastuullisesti ja olla omalta osaltamme varmistamassa parempaa huomista pohjoissuomalaisille, Mäkelä selittää.

Lue avajaisten ohjelmasta täältä.

Lisätietoja:
Juha-Pekka Mäkelä, ryhmäpäällikkö, Prismajohtaja, +358 40 776 1682,
juha-pekka.makela@sok.fi

Uusi kauneuden ja hyvinvoinnin osasto näyttää tyylikkäältä.

Ruokatorilta löytyy herkkuja moneen makuun.

Hedelmä- ja vihannesosasto löytyy laaja valikoima raikkaita ja herkullisia tuotteita.

Hedelmä- ja vihannesosasto on Prisma Zeppelinin helmi.

Ruokatorin valikoima monipuolistui ja laajeni uudistuksen yhteydessä.

Ruokatoria on laajennettu entisestään

Asioinnin mukavuuteen on panostettu muun muassa käytävien leveydellä.

Uusi hedelmä- ja vihannesosasto houkuttelee raikkaudellaan

ABC-lautaus avattiin Zeppelinin Prisman pihalle tiistaina 12.12.

Osuuskauppa Arina selvitti muutosneuvotteluilla Prisma Kemin noutohallin sekä yritysmyynnin toimintaedellytyksiä. Muutosneuvottelujen lopputulos on, että Kemin Prismassa noutohalli sekä yritys-, projekti- ja tilausmyynti suljetaan keväällä 2024. Kuluttaja-asiakkaita palvelee yhä Kemin Prisman sisältä löytyvien rakentamisen ja remontoinnin monipuolinen valikoima.  

– Päätös tarkoittaa noutohallista myytävien raskaan rakentamisen, kuten rakennuspuutavaran, eristeiden, ja muiden niin sanottujen raskaan rakentamisen tuotteiden ja yritys-, projekti- ja tilausmyynnin palvelujen lopettamista. Näiden tuotteiden osalta loppuunmyynti toteutetaan kevään aikana. Prisma Kemistä voi jatkossakin ostaa sisustamisen ja remontoinnin tuotteita, kuten maaleja, tapetteja, työkaluja sekä muuta sisustus- ja pienrautatuotteita. Arinan marketkaupan ryhmäpäällikkö Katja Savilakso kertoo.  

– Nyt valikoimista poistuvien tuotteiden osuus Prisma Kemin myynnistä on laskenut jo useampien vuosien ajan. Kyseiset palvelut ovat suhdanneherkkiä ja tulevaisuuden näkymät ovat tällä hetkellä epävarmat. Nykyinen yritysmyynnin taso ei mahdollista kannattavaa liiketoimintaa, minkä vuoksi suljemme yritysmyynnin palvelut, Savilakso kuvaa tilannetta.  

Yritysasiakkailla on yhä mahdollisuus hyödyntää Prisman sisältä löytyvien tuotteiden myyntiä S-Business-kortilla. 

– Noutohallin ja yritysmyynnin myyjille tarjotaan nykyisten työtehtävien sijaan muita töitä Arinasta, Savilakso toteaa.  

Muutoksen osana suunnitellaan nykyisen noutohallin purkamista. Tämä mahdollistaa lisäparkkitilan Prismalle sekä nykyistä sujuvamman liikenteen alueella. Tämä muutos tulisi helpottamaan myös alueelle rakennettavan Bilteman asiakkaiden asiointia. 

 

Lisätietoja:

Katja Savilakso, ryhmäpäällikkö, 044 788 6207, katja.savilakso@sok.fi  

Osuuskauppa Arinan hallitus vahvisti perjantaina 29.9.2023 pidetyssä kokouksessa investointipäätöksen Raaheen rakennettavasta Prismakeskuksesta. Rakentamaan toivotaan päästävän keväällä 2024 ja suunnitelman mukaan Prisman avajaisia vietettäisiin loppuvuodesta 2025. Toteutuessaan investointi on n. 30 miljoonaa euroa.

Prismakeskus Mettalanmäelle – keskustaan S-market

Arina on jo aiemmin hankkinut omistukseensa Raahen Portti Oy -yhtiön koko osakekannan. Raahen Portti Oy omistaa Mettalanmäellä sijaitsevan liiketontin. Raahen Portti Oy on lisäksi sopinut Raahen kaupungin kanssa lisämääräalan hankinnasta Mettalanmäeltä. Nyt odotetaan asemakaavasta poikkeamis- ja rakennuslupien etenemistä sekä lisämääräalan kaupan toteutumista.

– Lupaprosessien valmistumista odotellessa varaudumme jo rakentamiseen rakennuksen suunnittelulla ja urakoiden kilpailutuksella. Kyseessä on iso projekti, jonka työllistämisvaikutus talousalueella tulee olemaan arviolta 50 henkilötyövuotta, kertoo Osuuskauppa Arinan marketkaupan ryhmäpäällikkö Tarmo Kokkola.

– Prismakeskuksen rakentaminen ja nykyisen keskustan Prisman uudistaminen laajalla valikoimalla palvelevaksi, nykyaikaiseksi S-marketiksi ovat merkittäviä panostuksia Arinalle ja talousalueelle. Uusi Prismakeskus lisää Raahen alueen vetovoimaa entisestään ja tulee palvelemaan myös Valtatiellä 8 matkustavia. Samalla olemme sitoutuneet olemaan mukana Raahen keskustan kehittämisessä ja haluamme Prisman lisäksi tarjota myös keskustassa asioiville laadukkaan ruokakaupan. Tähän tarpeeseen nykyaikainen S-market pystyy vastamaan loistavasti, Kokkola lisää.

Kesän aikana Mettalanmäen alueella tehtiin lepakkoselvitys, jonka kolmen maastokäynnin yhteydessä havaittiin yksittäinen saalistava yksilö. Selvityksissä ei käynyt ilmi, että alueella olisi lepakoiden lisääntymis- tai levähdyspaikkoja ja todettu lepakkohavainto on luokiteltu luokkaan ”III, muu lepakoiden käyttämä alue.” Rakennettavan Prismakeskuksen suunnitelmaan on jätetty puistomainen suojavyöhyke rakennusalueen ja lepakkohavaintopaikan sekä erillisen saalistusalueen väliin.

Prismakeskukseen monipuoliset palvelut

Mettalanmäelle avattava Prisma mahdollistaa laajat valikoimat, lähiseudun edullisimman ostoskorin sekä monipuoliset palvelut. Nykyinen Prisma avattiin vuonna 2007, sen toimittua aiemmin S-markettina, ja nyt seinät ovat tulleet vastaan.

– Uudessa Prismakeskuksessa voimme vastata raahelaisten ja lähiseudun asiakkaidemme tarpeisiin entistä paremmin monipuolisemmalla tuote- ja palveluvalikoimalla, edullista hintaa unohtamatta. Uuden Prisman myötä voimme tuoda Raaheen toivotun ruoan verkkokaupan ja laajentaa Asiakasomistapalvelu ja S-Pankki-pistettä nykyisestä.  Pelkästään Prisman ja ruoan verkkokaupan osalta lisärekrytoinnin tarve tulee olemaan noin 50 uudelle työntekijälle, Kokkola toteaa.

Mikäli Prismakeskus päästään rakentamaan, mahdollistaa se Raaheen myös muita palveluita sekä Arinalta että muilta toimijoilta.

– Lähiseudun asiakkaat ovat toivoneet jo pitkään Raaheen Arinan ravintolapalveluita. Suunnitelmamme on avata Prismakeskukseen Ravintolamaailma, joka koostuu Pizza & Buffa -ravintolasta sekä kahvila Pressosta. Lisäksi Prismakeskukseen avattaisiin suurta suosiota Oulun, Kempeleen, Kemin ja Rovaniemen seuduilla nauttiva Tälläämö-ketjun parturi-kampaamo ja kauneushoitola. Piha-alueelle avattaisiin ABC-polttoneste- ja ABC-latausasemat sekä ABC CarWash. Näihin toimipaikkoihin tullaan rekrytoimaan 25 uutta työntekijää, sanoo Osuuskauppa Arinan matkailu- ja ravitsemis-, erikoistavara- ja ABC-liikennekaupan toimialajohtaja Ulla Peltoniemi.

–  Prismakeskukseen rakennetaan tiloja myös muille toimijoille, jolloin palvelutarjonta paranee entisestään. Haluamme helpottaa asiakkaidemme elämää tarjoamalla monipuoliset palvelut yhden katon alla, Kokkola toteaa.

 

Lisätietoja:

Tarmo Kokkola, ryhmäpäällikkö, Prismajohtaja, +358 44 788 5693, tarmo.kokkola@sok.fi

Ulla Peltoniemi, toimialajohtaja, matkailu- ja ravitsemis-, erikoistavara- ja ABC-liikennekauppa, +358 500 516 855, ulla.peltoniemi@sok.fi

Osuuskauppa Arina uudistaa Kempeleen Prisma Zeppeliniä ja tuo alueen asiakasomistajien iloksi uusia, elämää helpottavia palveluita. Investoinnin suuruus on noin 7 miljoonaa euroa ja Prisman uudistus valmistuu kokonaisuudessaan jouluksi 2023.

Lisää valikoimaa ja uusia palveluita

Vuonna 2005 avatun Prisma Zeppelinin historian mittavin uudistus on täydessä vauhdissa. Myymälän ilme muutetaan kesän ja syksyn kuluessa uuden Prisma-konseptin mukaiseksi. Noin 800 neliön lisätila mahdollistaa muun muassa valikoimien laajennuksen erityisesti ruokatuotteiden osalta sekä uusia palveluita. Muutokset myymälään tehdään vaiheittain ja Prisma palvelee asiakkaita koko uudistuksen ajan. Uudistus tuo Zeppeliiniin syksyllä myös ruoan verkkokaupan noutopalvelun.

– Olemme innoissamme, että pääsemme laajentamaan valikoimaamme ja vastaamaan entistä paremmin asiakkaidemme toiveisiin. Laajentuvan ruokavalikoiman mukana saamme myymälään paljon toivotun lisäyksen ruokatorin tuotteisiin muun muassa herkuttelujuustojen osalta. Lisäksi Prismaan avautuu Fazerin myymäläleipomo ja Juku Sushi, josta jokainen voi valita oman makunsa mukaan paikan päällä tehdyt sushit kotona herkuteltavaksi, kertoo Prisma Zeppelinin prismajohtaja Tarmo Kokkola.

­– Kaikilla uudistuksilla tähdätään siihen, että voimme tarjota asiakkaillemme entistäkin paremman valikoiman heidän tarpeisiinsa ja tietenkin vielä Bonusten lisäksi edullisilla hinnoilla. Pyrimme varmistamaan mahdollisimman sujuvan asioinnin asiakkaillemme koko uudistuksen ajan ja henkilökuntamme auttaa mielellään, mikäli etsitty tuote ei löydykään tutulta paikalta, Kokkola sanoo.

­– Syksyllä avattava ruoan verkkokauppa rakentuu Prisman päätyyn, josta ostosten noutaminen on helppoa ja nopeaa. Omat ostokset tilataan ja maksetaan verkossa, ja ne voi noutaa valmiiksi pakattuna Zeppelinin Prisman uudelta noutopisteeltä. S-kaupat.fi -internetsivun tai -sovelluksen kautta tilatut tuotteet ovat saman hintaisia kuin Prisman hyllyssä ja Bonusta kertyy koko tilauksesta. Prisman sisällä taas asiakkaat voivat valita itselleen sopivimman palvelumuodon kassalla asioinnilleen; palvelevat kassat, pikakassat tai Kerää ja skannaa -palvelun, jonka saa käyttöönsä S-Etukortilla, Kokkola selittää.

– Ruoan verkkokaupan myötä aloitamme syksyllä rekrytoinnit noin 20 uudelle työntekijälle eli kannattaa seurata Arinan nettisivuilla avoimia työpaikkoja, Kokkola vinkkaa.

Energiatehokas ja ympäristöystävällinen Prisma

Uudistuksen myötä Prisman tekniikkaa päivitetään uudistuksen aikana ympäristöystävällisillä, uusinta teknologiaa hyödyntävillä ratkaisuilla ja laitteistoilla. Kaikki myymälän kylmäkalusteet uusitaan ovellisiksi tai kannellisiksi ja niissä on käytössä hiilidioksidipohjainen kylmäjärjestelmä, joka on täysin päästötön, toimien puhtaasti hiilidioksidilla. Myymälän valaistukset vaihdetaan sähköä säästäviin LED-valaisimiin.

– Uudet energiaratkaisut, kuten hiilidioksidia hyödyntävä kylmäjärjestelmä ja led-valaistuksen käyttö varmistavat sen, että Prisma on tulevaisuudessa lähes hiilinegatiivinen. Ympäristöystävällisyys on huomioitu myös siinä, että myymäkalusteiden vaihdon jälkeen vanhat kalusteet kierrätetään kunnostuksen ja maalauksen kautta uusiokäyttöön. Meille on tärkeää toimia vastuullisesti ja olla omalta osaltamme varmistamassa parempaa huomista pohjoissuomalaisille, Kokkola toteaa.

– Moni energiatehokkaista ratkaisuista, kuten ovelliset kylmäkaapit ja uusimpaan teknologiaan perustuvat pullonpalautuslaitteet, näkyvät myös asioinnin miellyttävyydessä ja nopeutumisessa, Kokkola lisää.

 

Lisätietoja:

Mikko Polso, toimialajohtaja, marketkauppa, +358 50 388 3430, mikko.polso@sok.fi
Tarmo Kokkola, ryhmäpäällikkö, Prismajohtaja, +358 44 788 5693, tarmo.kokkola@sok.fi

Asiakasomistajien odotus palkitaan, kun alkuvuonna käynnistetty Prisma Limingantullin myymälätilojen ja kassa-alueen uudistus on valmistunut. Kassa-alue on entistä valoisampi, päivittäistavaraosasto miellyttävämpi asioida sekä myös kauneuden ja lasten osastoja uudistettu. Osuuskauppa Arina investoi suurimman Prisma-hypermarkettinsa uudistukseen miljoona euroa.

Vuonna 1999 avattua Prisma Limingantullia on uudistettu muutamaan otteeseen. Vuonna 2013 koko Prismakeskus sai uuden ilmeen ja laajennusosan. Vuonna 2019 uudistettiin Prisman käyttö- ja päivittäistavaraosastoja. Nyt toteutettu uudistus on kolmas merkittävä Prismaa koskeva uudistus.

Prisma Limingantullissa asioi vuositasolla yli 2 miljoonaa asiakasta, jotka käyttävät aktiivisesti niin Prisman kuin koko Prismakeskuksen monipuolisia palveluja. Limingantullin Prismakeskus on suurin Osuuskauppa Arinan palvelukeskittymä asiakasomistajille.

Uudistus vastaus asiakasomistajien toiveisiin ja tarpeisiin

– Uusien ovellisten myymälän kylmäkalusteiden vuoksi päivittäistavaraosastolla on miellyttävämpi asioida ja myös työskennellä sekä samalla Prisman energiatehokkuus koheni entisestään. Uuden upean ilmeen saanut kauneuden alue tarjoaa entistä laajemmat valikoimat. Lapsiperheiden tuotteet, kuten lelut, askartelutuotteet, lasten vaatteet, lastenruoat ja -tarvikkeet sekä vaipat löytyvät nyt yhdeltä aluekokonaisuudelta. Kassa-alue on entistä valoisampi ja asiakasomistajat voivat valita itselleen sopivimman palvelumuodon kassalla asioinnilleen; palvelevat kassat, pikakassat tai Kerää ja skannaa -palvelun. Uudistus on onnistunut kokonaisuus, Prismajohtaja Anna Kela

Miellyttävää ja edullista asiointia

– Monipuolisen ja palvelevan päivittäistavaraosaston uudistus koski tällä kertaa ovellisia kylmäkalusteita lähes 300 metrin pituudelta. Asiakasomistajat voivat nyt asioida ja me arinalaiset työskennellä kesät talvet miellyttävässä, tasaisen mukavassa lämpötilassa. Laajoista valikoimistamme voi valita mieluisan yksilöllisen ostoskorin; halvat Xtra-tuotteet, edulliset Kotimaista ja Rainbow omamerkkituotteet sekä tunnetut brändituotteet. Ne saa mukaan itselleen sopivimmalla tavalla, joko itse keräämällä tai S-kaupat.fi ruoan verkkokaupasta noutamalla tai kotiinkuljetuksella. Edullisesti ja bonukset päälle, jatkaa Prisman päivittäistavaraosaston myyntipäällikkö Petri Rissala.

Faktaa Prisma Limingantullin uudistuksista ja palveluista

Lisätietoja:
Osuuskauppa Arina, Prismajohtaja Anna Kela,
anna.kela@sok.fi, p. 044 788 4879

Osuuskauppa Arina suunnittelee Prismakeskuksen rakentamista Valtatie 8:n varteen Raahen Mettalanmäelle. Suunnitelmien toteutuessa nykyinen Raahen keskustassa sijaitseva Prisma uudistettaisiin nykyaikaiseksi S-marketiksi.

Mukana koko Raahen seudun kehittämisessä

Arina on hankkinut omistukseensa Raahen Portti Oy -yhtiön koko osakekannan. Yhtiöllä on Raahen kaupungin kanssa tehty sopimus Mettalanmäellä sijaitsevan tontin hallintaoikeudesta.

− Prismakeskuksen suunnitelmat ovat nyt siinä vaiheessa, että investointiesitys viedään Arinan hallituksen päätettäväksi kevään aikana. Mikäli hallitus hyväksyy esityksen ja suunnitelmat konkretisoituvat pääsemme siirtymään seuraavaan vaiheeseen. Rakentamisen olisi tällöin määrä alkaa 2023-2024 ja Prismakeskus päästäisiin avaamaan toivottavasti vuoden 2024 aikana, kertoo Osuuskauppa Arinan marketkaupan toimialajohtaja Mikko Polso

Vaikka Arina suunnittelee uutta Prismaa Mettalanmäelle, ei Raahen keskustan kiinnostavuus ole vähentynyt arinalaisten silmissä. Panostus Raahen talousalueen palveluihin on kokonaisuutena merkittävä.

− Raahessa ja sen lähialueella on runsaasti Arinan asiakasomistajatatalouksia. Siten markkina-alue on meille erittäin tärkeä investointikohde ja olemme sitoutuneet olemaan mukana Raahen keskustan kehittämisessä myös tulevaisuudessa. Mikäli suunnitelmat Mettalanmäen Prismakeskuksesta konkretisoituvat, tullaan nykyinen keskustan Prisma uudistamaan laajalla valikoimalla palvelevaksi, nykyaikaiseksi S-marketiksi. Haluamme myös jatkossa kehittää nykyistä, meille ja asiakkaillemme tärkeää kauppapaikkaamme sekä tarjota keskustan alueella asioiville laadukkaan ruokakaupan, Polso toteaa.

− Haluan kiittää Veli-Matti Välikangasta ja Jukka Vitikkaa, jotka ovat tehneet määrätietoisesti ja pitkäjänteisesti työtä Raahen seudun merkittävän kauppapaikan kehittämisen eteen, Polso kiittelee.

 

Lisätietoja:

Mikko Polso, toimialajohtaja, marketkauppa, +358 50 388 3430, mikko.polso@sok.fi

S-ryhmä on pilotoinut kahden vuoden ajan muutamassa myymälässä palvelua, jossa asiakas voi kerätä ostoksensa suoraan ostoskasseihin ja skannata ne jo myymälää kiertäessä. Näin kassalla asiointi on sujuvampaa, kun ostoksia ei kassalla erikseen skannata ja pakata ostoskorista kassiin.

Kerää ja skannaa, Prisma Järvenpää. Kuvattu Ässä-lehteen 2022, kuvaaja Anssi Vuohelainen.

Asiakkailta positiivista palautetta saanut palvelu tuodaan Prisma Limingantulliin tiistaista 5.4. alkaen.

– Etsimme jatkuvasti uusia arkea ja asiointia helpottavia ratkaisuja. Kerää ja skannaa -palvelusta on saatu muista osuuskaupoista tosi hyviä kokemuksia ja palautteita asiakkailta, joten halusimme laitteet ehdottomasti myös meille käyttöön. Limingantullin Prisma on Pohjois-Suomessa ensimmäinen kauppa, jossa näitä pääsee käyttämään, mutta suunnittelemme jo palvelun laajentamista. Seuraavana Kerää ja Skannaa otetaan käyttöön kesäkuun aikana Linnanmaan Prismassa, ryhmäpäällikkö Anna Kela kertoo.

Helpotus erityisesti ison ostoskorin asiakkaille

Prisma Limingantulliin myymälän molempien sisääntuloporttien luokse sijoitetaan käsiskannerit ja ohjeet palvelun käyttämiseen. Henkilökunta opastaa tarvittaessa sekä palvelun käyttöönotossa, että käsiskannerin käytössä. Asiakas nappaa sisäänkäynniltä mukaansa käsiskannerin ja skannaa ostoksensa sitä mukaa kun kerää niitä ostoskassiin. Pikakassojen luota löytyy käsiskannerin palautuspiste. Palautuksen yhteydessä tulostetaan koontikuitti, joka maksetaan normaalisti kassalla. Kassalla siis skannataan sutjakasti vain yksi viivakoodi, vaikka ostoksia olisi kertynyt monta kassillista.

– Pilottimyymälöissä jopa 80 prosenttia Kerää ja skannaa -palvelua käyttäneistä toivoi palvelun jatkuvan omassa lähikaupassaan. Tämä kertoo kovasta tyytyväisyyden tasosta ja uskomme, että palvelu otetaan innolla vastaan myös täällä meillä Oulun alueella, toteaa Kela.

Palvelun saa käyttöönsä, kun näyttää myymälän sisäänkäynnin luona olevan kalusteen lukijalle S-Etukorttia. Ensimmäisellä kerralla hyväksytään käyttöehdot, seuraavilla pelkkä S-Etukortin vilautus vapauttaa käsiskannerin. Palvelu on suunnattu S-ryhmän asiakasomistajille.

 

Lisätietoa:

Anna Kela, ryhmäpäällikkö, Prismajohtaja
044 788 4879, anna.kela@sok.fi

Maria Ylitapio, markkinointipäällikkö, marketkauppa
044 788 6465, maria.ylitapio@sok.fi

Viime vuoden marraskuussa käynnistyneen myymäläuudistuksen punaisena lankana on ollut rakentaa yhdessä entistä ehompi Prisma yhdessä omistajien kanssa. Omistajilta kerättyjen toiveiden tulokset ovat konkretisoitumassa ja uudistus on viimeistä silausta vaille valmis. Viimeisimpänä tänään perjantaina 14.5. avattu täysin uudistunut ruokatori. Koko uudistuksen valmistumista juhlitaan parin viikon kuluttua.

Uudistus on edennyt aikataulussa ja jäljellä on vielä viimeistelyä miljöötöissä ja pakasteosastolla.

Uusi myymäläjärjestys ja modernit kalusteet ovat mahdollistaneet valikoimien kasvattamisen yli tuhannella uudella tuotteella. Omistajien toiveita on täytetty muun muassa Prisman laajentuneen hedelmä- ja vihannesosaston myötä sekä lisääntyneiden tuore- ja maitotaloustuotteiden valikoimien osalta. Myös leipä- ja panimojuomaosastolle on päivitetty uusi upea ilme.

-Kaiken takana on ajatus rakentaa parasta Prismaa rakkaudesta Pohjois-Suomeen, omistajien tarpeiden ja toiveiden mukaisesti, Prismajohtaja Anna Kela toteaa.

Raikas ja paikallinen ruokatori

Uusi, merkittävästi monipuolisemmalla valikoimalla varustettu palvelutiski mahdollistaa entistä paremmin omistajien toiveiden huomioimisen ja tuoreen lähiruoan esilletuonnin. Aiempaa pidemmästä palvelutiskistä löytyy kalaa ja lihaa lukuisissa eri muodoissa, äyriäisiä, salaatteja, lämmintä ruokaa ja grillituotteita.

– Että voikin olla tyytyväinen lopputulokseen! Meillä on nyt aivan huikean hienot puitteet, joissa tarjoamme omistajillemme parasta palvelua, Prisman päivittäistavarakaupan myyntipäällikkö Antero Lappalainen hymyilee.

-Yksi uutuus on maustebaari, jossa asiakas voi valita lihalle, broilerille ja kalalle haluamansa kuivamausteet tai marinadin.

Ruokatori on remontoitu visuaaliseksi, kauniisti valaistuksi ja yksityiskohdiltaan mietityksi. Myös kaikki ruokatorin taustatilat on uusittu kylmäkalusteineen, uuneineen sekä varasto- ja käsittelytiloineen energiatehokkuusasiat huomioiden.

– Valikoimaa ja tuotteistusta kehitetään koko ajan sen mukaan, mitä omistajat haluavat. Lämpimästi tervetuloa tutustumaan uuden ajan Prismaan, Antero toivottaa.

Faktaa Prisma Linnanmaan uudistuksesta

Lisätietoja: 

Anna Kela, ryhmäpäällikkö, Prismajohtaja, +358 44 788 4879, anna.kela@sok.fi

Koko myymälän ilme on uudistettu.

Koko myymälän ilme on uudistettu.

Kylmä- ja lämmitystekniikan modernisoinnin myötä kiinteistön energiankulutus putoaa huomattavaksi.

Kylmä- ja lämmitystekniikan modernisoinnin myötä kiinteistön energiankulutus putoaa huomattavaksi.

Prisman hedelmäosasto

Hedelmä- ja vihannesosaston valikoimaa laajennettiin uudistuksessa.

 

Osuuskauppa Arinan ruoan verkkokaupan palvelut laajentuvat Oulun seudulla, kun noutopalvelu ja kotiinkuljetus käynnistyvät Linnanmaan Prismassa 3.3.2021 alkaen. Ruoan verkkokaupassa omat ostokset tilataan ja maksetaan verkossa, ja ne voi noutaa valmiiksi pakattuna Prisma Linnanmaan noutopisteeltä tai tilata kotiinkuljetettuna suoraan kotiovelle.

-Uusi Linnanmaan Prisman ruoan verkkokauppa täydentää verkkokaupan palveluita Oulun seudulla. Jatkossa omistajilla on myös Oulun pohjoispuolella käytössään kätevä noutopiste. Ruoan verkkokaupan kysyntä on yhä kohtalaisen korkealla, ja haluamme parantaa palvelun saatavuutta omistajille. Uuden keräilypisteen myötä vapaita toimitusaikoja saadaan Oulun alueelle merkittävästi lisää, kertoo Prisma Linnanmaan johtaja Anna Kela.

Uusi palvelu lisää omistajien mahdollisuuksia hoitaa ostokset silloin kuin se parhaiten sopii, vaikka omalta kotisohvalta. Tilattavissa on lähes koko Prisman ruokavalikoima sekä valikoituja päivittäiskäyttötavaratuotteita.

-Palvelun käyttö on nopeaa ja edullista. Kannustamme myös vertailemaan hintoja verkossa, Kela sanoo.

Linnanmaan Prisman verkkokauppa toimii osana Foodie-palvelua. Verkosta tilatut tuotteet ovat saman hintaisia kuin Prisman hyllyssä ja Bonusta kertyy koko tilauksesta. Uusi palvelu otetaan käyttöön keskiviikkona 3.3. alkaen osoitteessa foodie.fi/prismalinnanmaa.

-Asiakas valitsee verkossa ostoskoriinsa haluamansa tuotteet ja noutaa ne valittuna aikana Prismasta. Noutopiste sijaitsee Linnanmaan jäähallin puoleisessa päädyssä. Noutopisteellä on lokerikot, joista asiakkaat noutavat valmiiksi kerätyt ostoksensa. Kerättävien tuotteiden valinnassa kiinnitetään erityistä huomioita laatuun ja tuoreuteen. Tuotteet säilytetään asianmukaisesti, ja viileässä säilytettäville tuotteille ja pakasteille on omat lokerikkonsa, Kela lisää.

Tuotteille voi myös valita kotiinkuljetuksen, jolloin lähetti tuo ostokset kotiovelle sovittuna ajankohtana. Kotiinkuljetusalueen voi tarkistaa foodie.fi/prismalinnanmaa -sivulta palvelun auettua.

-Tervetuloa käyttämään uutta kätevää noutopistettä sekä hyödyntämään kotiinkuljetuspalvelua, Kela toivottaa.

Ruoan verkkokaupan avaus on osa Linnanmaan Prisman laajempaa uudistusta, jossa myymälä päivitetään uusimman Prisma-konseptin mukaiseksi, ruoan valikoimat lisääntyvät ja kaupan kylmätekniikka modernisoidaan entistä ympäristövastuullisemmaksi. Oulussa palvelevat lisäksi Prisma Limingantullin ja Sokos Herkun ruoan verkkokaupat. Noutotilaukset ovat S-Etukortilla alkaen 4,90 € ja kotiinkuljetus S-Etukortilla alkaen 9,90 €.

 

Lisätietoja:

Maria Ylitapio, markkinointipäällikkö, marketkauppa, 044 788 6465, maria.ylitapio@sok.fi

Linnanmaan Prisman historian mittavin uudistus on käynnissä. Myymälän ilme muutetaan kevään kuluessa uuden Prisma-konseptin mukaiseksi ja kaupan valikoimat laajentuvat erityisesti ruokaosastolla. Uudistus tuo Linnanmaalle myös ruoan verkkokaupan noudon ja kotiinkuljetuksen, sekä parturi-kampaamo Tälläämön. Valmista on kokonaisuudessaan toukokuussa 2021.

Uudistuksen tavoitteena on kehittää Linnanmaan Prismasta entistäkin toimivampi ja laajempi palvelukokonaisuus omistajille. Kysyimme loppuvuodesta omistajien toiveita uudistuvan Prisman palveluiden ja valikoimien osalta. Halusimme kuulla mitkä ovat Prisman tärkeitä ylläpidettäviä vahvuuksia ja mitä tekijöitä meiltä erityisesti toivotaan vahvistettavan. Linnanmaan Prismaa arvostetaan asiointipaikkana erityisesti sopivan kokonsa ja hyvien valikoimien vuoksi. Omistajat antoivat kiitosta Prismakeskuksen hyvistä oheispalveluista, kuten ravintolamaailmasta ja runsaista pakettiautomaateista. Hedelmä- ja vihannesosastolle toivottiin laajennusta – ja tätä onkin tulossa. Erityisesti maitotaloustuotteiden, jogurttien ja hapanmaitotuotteiden valikoimiin haluttiin lisää vaihtoehtoja ja laajennus tuo uutta myös tähän.

Kaikki kalusteet vaihdetaan uusiin, energiaa säästäviin ovellisiin kalusteisiin koko talon energiatekniikan modernisoinnin lisäksi. Vastuullisuus ympäristöstä on huomioitu tärkeänä osana uudistusta.

Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa vuodenvaihteessa kaikki Prisman kassapöydät päivitettiin uusiin ja itsepalvelukassojen määrää lisättiin. Seuraava valmistuva palvelu on maaliskuussa avattava ruoan verkkokaupan noutopiste ja kotiinkuljetus.

Myymälässä tapahtuu

Kevään kuluessa tapahtuvista ruokaosaston hyllyjärjestyksen muutoksista tiedotetaan myymälässä päivittäin opasteilla. Tammikuussa uudistöitä tehdään muun muassa kuivatavaraosastolla, ja helmikuun alkuun mennessä viimeistellään myös Prisman käyttötavaraosasto valmiiksi. Myös myymälän taustatiloja laajennetaan ruoan verkkokaupan noutopalvelun myötä. Pyrimme varmistamaan mahdollisimman sujuvan asioinnin omistajillemme koko uudistuksen ajan.

Oma parturi-kampaamo

Myös parturi-kampaamo Tälläämön rakentaminen etenee suunnitellusti, ja avajaisia vietetään toukokuun puolessa välissä. Parturi-kampaamon rekrytoinnit käynnistyvät tammi-helmikuun vaihteessa

Verkkokauppa avataan maaliskuun alussa

Linnanmaan Prisman ruoan verkkokaupan toiminta käynnistyy maaliskuussa. Omat ostokset tilataan ja maksetaan verkossa, ja ne voi noutaa valmiiksi pakattuna Linnanmaan uudelta noutopisteeltä. Linnanmaan Prisman verkkokauppa tulee toimimaan osana uutta S-kaupat.fi -palvelua, jota pilotoidaan jo Limingantullin Prisman ja Sokos Herkun osalta Oulussa. Verkosta tilatut tuotteet ovat saman hintaisia kuin Prisman hyllyssä ja Bonusta kertyy koko tilauksesta.

 

Lisätietoja:

Anna Kela, ryhmäpäällikkö, Prismajohtaja, +358 44 788 4879, anna.kela@sok.fi

Prisma Linnanmaa - havainnekuva ruokatorista

Myymälän ilme muutetaan kevään kuluessa uuden Prisma-konseptin mukaiseksi.

Prisma Linnanmaa - havainnekuva leipäosastolta

Valikoimat kasvavat ja tarjolle tulee lisää tuotevaihtoehtoja.

Prisma Linnanmaa - havainnekuva heviosastolta

Hedelmä- ja vihannesosasto laajenee.