Rovaniemen Palloseura on liittynyt seuratasolla mukaan Sokos Hotelsin Sporttiklubiin tuodakseen klubin rahanarvoiset edut kaikkien joukkueidensa käyttöön.

Seuran liittymisen myötä, kaikki Ropsin 16 joukkuetta ovat oikeutettuja klubietuihin, joihin kuuluvat edullisten majoitus- ja  sporttiruokailuhintojen lisäksi se, että Sporttiklubi hyvittää jokaisen majoituslaskun loppusummasta joukkueelle 10% S-ryhmän lahjakortteina.

Sporttiklubiin kuulumisen myötä joukkueenjohtajat voivat nyt keskittyä entistä enemmän urheilulliseen kehittämiseen, kun majoitusvaraukset sujuvat klubin kautta helposti ja ennen kaikkea kustannustehokkaasti, sillä klubin kautta saa kerralla kaikki majoitustarjoukset koko kauden vieraspeleihin. Useampi Ropsin joukkueenjohtaja onkin hyödyntänyt tätä palvelua ja tulevan kauden vieraspelimajoitukset ovat jo nyt valmiiksi varattuna.

RoPS puheenjohtaja Risto Niva näkee klubissa pelkkiä positiivisia asioita joukkueille ja kannustaa myös muita seuroja hyödyntämään Sporttiklubin mahdollisuuksia sekä etuja omassa toiminnassaan tehokkaasti.

Jussi Perkkiö vastaa OSK Arinan myyntipäällikkönä toimialueen sporttiasiakkuuksista. Perkkiö kertoo, että Sporttiklubiin liittyminen seuratasolla on havaittu hyväksi vaihtoehdoksi myös muissa seuroissa klubin tarjouksien ja ajankohtaisten uutisten tavoittaessa kaikki seuran joukkueet ja ryhmät.

Sokos Hotelsin Sporttiklubista ja sen eduista voit lukea lisää täältä: Sporttiklubi – sokoshotels.fi

 

Lisätietoja ja yhteydenotot Sporttiklubiin liittymiseksi: Jussi Perkkiö 0504388297 jussi.perkkio@sok.fi

S-ryhmä palkitsee vuosittain parhaiten suoriutuneet ravintola- ja keittiöpäälliköt sekä ravintolat. Tänä vuonna tapahtuma järjestettiin vielä virtuaalisesti viime vuoden tapaan. Osuuskauppa Arinan ravintolat menestyivät jälleen koko maan laajuisessa ravintoloiden rankingissa. S-Boss -palkinnon lisäksi palkintoja nappasivat Rovaniemen Amarillo, Coffee House Rovaniemi sekä Rovaniemen Ravintolamaailma.

Ravintolavierailulta haetaan tässä ajassa iloa ja vaihtelua arkeen. Asiakkaiden ravintolavalinnoissa korostuvatkin nyt elämyksellisyys ja hyvä ilmapiiri. Ravintolahenkilökunnalle se tarkoittaa panostamista ihmisläheiseen palveluun, esihenkilöille tiimihengen nostatusta. Vuoden 2021 S-Bossiksi valittiin Rovaniemen Amarillon ja Frans & Chérie –ravintoloiden ravintolapäällikkö Miika Huhtaniska.

– Esihenkilömme ovat panostaneet lujasti yhteishengen luomiseen, ja tiimin hyvä fiilis välittyy asiakkaille huomioivan palvelun kautta. Asiakastyytyväisyys ravintoloissamme on noussut edelleen. Se kertoo, että olemme onnistuneet nousemaan uudenlaiselle välittämisen tasolle. Koen, että tämä on erityisen hyvä saavutus poikkeusaikana, joka on tuonut monenlaista epävarmuutta niin työntekijöiden kuin asiakkaiden elämään, toteaa johtaja Juha Lindholm SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta.

Virtuaalitilaisuudessa keskiviikkona 30.3.2022 palkittiin myös vuoden ketjuravintolat 2021, joiden joukosta löytyi iso nippu Rovaniemen ravintoloita. Palkitut ravintolat ovat onnistuneet erinomaisesti niin asiakas- ja henkilöstötyytyväisyydessä kuin talousnäkökulmassa. Rovaniemen ravintoloille luovutettiin tilaisuudessa kolme vuoden ketjuravintola -palkintoa: Vuoden Amarillo, Vuoden Coffee House ja Vuoden Ravintolamaailma.

Vuoden päällikkö

Hyvä päällikkö hitsaa porukan yhteen ja johtaa läheltä – lujasti ja lämpimästi.Uramielessä hän on määrätietoisesti etenevä ikuinen oppija ja innostuja.

”Vuoden S-Boss Miika Huhtaniska otti vetovastuun Amarillosta vuonna 2016. Tästä alkoi johdonmukainen merkittävän kasvun ja kehityksen polku. Huhtaniskalla on vahva Team First -asenne, mikä näkyy kaikessa hänen toiminnassaan”, kerrotaan raadin perusteluissa.

– Sanomattakin on selvää, että myös Miikalla itsellään on vahva henkilökohtainen kehityskäyrä – hän aloitti uransa Arinalla esimiehenä ja on kasvanut ihmisten johtajaksi. Kaikki tämä on voitu ja voidaan saavuttaa, koska Miika asettaa prioriteetit oikein. Miikan johtamistyyliä voisi parhaiten kuvailla johtajuudella tiimin sisältä. Hänen johdonmukaisen positiivisen kehityksensä seurauksena saimme ylentää hänet lokakuussa 2021 Amarillon ja Frans & Chérien moniyksikköön ravintolapäälliköksi, vastuualueena ravintoloiden lisäksi myös aamiainen ja kokoukset, kertoo Esko Rebstock, Rovaniemen keskustan alueen ravintoloiden ja hotellin johtaja.

Osuuskauppa Arinan matkailu- ja ravitsemiskaupan viime vuotta täyttivät isot muutokset valtakunnallisten sekä paikallisten koronarajoitusten vaihdellessa ja sulkiessa ravintoloiden ovia useaan otteeseen. Tästä kaikesta huolimatta vahvalla esihenkilötyöskentelyllä, kotimaan matkailulla ja vuoden 2020 opeilla oli vuosi 2021 parempi kuin edeltäjänsä. Vuosi 2022 on näyttäytynyt ensimmäisellä kvartaalilla positiivisena ja näkymät loppuvuodelle ovat erittäin valoisat. Lapin vetovoima on kova ja kansainvälinen matkailu näyttää palautuvan ennakoitua nopeammin.

– Onnistumisista on tärkeää palkita ja haluankin kiittää henkilökuntaamme hyvästä työstä koronavuosien aikana. Erityisen lämpimät kiitokset ja onnittelut palkittujen toimipaikkojen henkilöstölle sekä Miikalle ansaituista palkinnoista, toteaa toimialajohtaja Ulla Peltoniemi Osuuskauppa Arinasta.

 

Lisätietoja:

Esko Rebstock, hotellinjohtaja, Original Sokos Hotel Vaakuna Rovaniemi, +358 50 307 7458, esko.rebstock@sok.fi

Ulla Peltoniemi, toimialajohtaja, Matkailu- ja ravitsemiskauppa, +358 500 516 855, ulla.peltoniemi@sok.fi

Sokos Hotels -ketju palkitsee vuosittain onnistujia ja tänä vuonna palkittujen joukossa olivat Osuuskauppa Arinan Original Sokos Hotel Vaakuna Rovaniemi ja Break Sokos Hotel Levi.

Sokos Hotels -ketju palkitsi viime vuoden parhaat hotellit, niissä työskentelevät onnellistajat ja heidän työnsä mahdollistajat 9.3.2022. Palkitsemisten punaisena lankana on Sokos Hotellien onnellistamisen missio, jossa asiakas on kaiken keskiössä. Onnellistamisen tavoitteena on saada ihmiset hurmaantumaan ja rakastumaan hotelleihin sekä lähtemään niistä onnellisempina ja paremmalla mielellä kuin he olivat saapuessaan.

Vuoden Sokos Hotelli -palkinto Original Sokos Hotel Vaakuna Rovaniemelle

Sokos Hotels -ketjun vuoden 2021 parhaaksi hotelliksi valittiin Original Sokos Hotel Vaakuna Rovaniemi. Parhaan Sokos Hotellin -palkintoon vaikuttaa erityisesti hyvä asiakaspalvelu, mutta myös tulokselliset mittarit. Työtyytyväisyyttä mitatessa Vaakunan henkilöstö on äärimäisen tyytyväinen ja sitoutunut työnantajaansa, hotellin asiakasuskollisuus, -suosittelu ja -tyytyväisyys (NPS) on Suomen top 10 joukossa ja taloudellinen tulos ylitti reilusti vuoden 2021 tavoitteet.

– Se, että meidät valittiin viime vuoden parhaaksi Sokos Hotelliksi on suuri kunnia. Reseptiikka tähän on aika helppo; Vaakunalaisten vahva tiimikulttuuri sekä se, että onnellistaminen on meidän DNA:ssamme, on siivittänyt meidät lopulta erinomaiseen operatiiviseen tulokseen. Olen todella onnellinen ja ylpeä meidän koko tiimistä, Sokos Hotel Vaakunan hotellijohtaja Esko Rebstock toteaa.

Break Sokos Hotel Leville kolme palkintoa

Sokos Hotels -ketjun pohjoisin yksikkö, Break Sokos Hotel Levi oli myös palkittujen joukossa. Levin hotellijohtaja Hilkka Lehtinen keräsi palkitsemistilaisuudesta mukaansa jopa kolme pystiä, joissa kaikissa asiakastyytyväisyys oli kaiken keskiössä. Break Sokos Hotel Levi palkittiin Break Sokos Hotels -konseptin parhaasta Mystery Shopping -tuloksesta sekä parhaasta Break -hotellikonseptin NPS-tuloksesta. Lisäksi Break Sokos Hotel Levin Pekka Myllylä ansaitsi itselleen tittelin yhtenä vuoden 2021 onnellistajista.

Vuoden 2021 parhaat hotellit, niissä työskentelevät onnellistajat ja heidän työnsä mahdollistajat palkittiin hybriditilaisuudessa Matkailukaupan Päivillä 9.3.2022.

 

Lisätietoja: 

Original Sokos Hotel Vaakuna Rovaniemi, hotellinjohtaja Esko Rebstock, +358 50 307 7458, esko.rebstock@sok.fi
Break Sokos Hotel Levi, hotellinjohtaja Hilkka Lehtinen, +358 44 788 6101, hilkka.lehtinen@sok.fi

Osuuskauppa Arinan Break Sokos Hotel Leville myönnettiin Sustainable Travel Finland -merkki toukokuun lopussa osoituksena kestävän matkailun eteen tehdystä arvokkaasta ja pitkäjänteisestä työstä. Visit Finlandin kehittämä ”Sustainable Travel Finland” -ohjelma auttaa suomalaisia matkailualan yrityksiä omaksumaan kestäviä ja vastuullisia käytäntöjä. STF-ohjelman läpäisseet ja kriteerit täyttäneet yritykset saavat Sustainable Travel Finland -tunnuksen ja heidän toimintaansa seurataan ja tarkastellaan säännöllisesti. STF-merkki auttaa kuluttajia vastuullisten matkailualan yritysten löytämisessä.

Vastuullisia tekoja jokaisella askeleella

Osuuskauppa Arina ja sen toimipaikat, kuten Break Sokos Hotel Levi, vahvistavat toiminnallaan alueen elinvoimaisuutta, edistävät alueen yritysten keskinäistä yhteistyötä ja turvaavat palveluja niin kasvukeskuksissa kuin harvaan asutuillakin alueilla. Osana ”Sustainable Travel Finland” -ohjelmaa Break Sokos Hotel Levin väki on konkretisoinut toimintaansa ekologisen, taloudellisen, sosiokulttuurisen sekä eettisen vastuullisuuden kautta. Lisäksi toiminnassa on pitänyt miettiä mm. vierailijakokemuksen kehittämistä, omien toimintojen vaikutusta käytettävän infrastruktuurin kestävyyteen, ilmastonmuutokseen sopeutumista ja sen hillitsemistä sekä paikallisen yhteisön huomioimista osana omaa yritystoimintaa.

– Sustainable Travel Finland -ohjelmaan osallistuminen on ollut todella upea projekti. Vaikka olemme toimineet hyvin vastuullisesti jo aiemmin, on ollut hienoa herätä miettimään mitä kaikkea jo teemme ja missä voimme vielä parantaa. Tämä prosessi konkretisoi tekemistämme yhä vahvemmaksi, kertoo Break Sokos Hotel Levin hotellijohtaja Lassi Lehosmaa.

– Sosiokulttuurisessa osiossa kävimme läpi yhteistyötä alueellisten ruoka- ja juomatoimijoiden sekä palveluntarjoajien, kuten ohjelmapalveluyrittäjien kanssa. Lisäksi tämän otsikon alla mietittiin henkilökunnan hyvinvointia, lasten ja nuorten liikuntamahdollisuuksien lisäämistä, hyväntekeväisyystyötä sekä Levin yhteisössä mukana toimimista, Lehosmaa avaa yhtä tunnustuksen edellytyksenä olevaa osiota.

– Toimme hakemuksessamme esiin myös jatkuvan vastuullisuustyömme, josta hyvänä esimerkkinä ensimmäisenä Levillä saamamme Green Key -ympäristösertifiointi. Osuustoiminnallisena yrityksenä meille on sydämen asia pitää huoli Pohjois-Suomesta, sen luonnosta ja ihmisistä. Haluamme toimia itse vastuullisesti mutta myös mahdollistaa vieraillemme vastuullisen matkailukokemuksen. Kerromme muun muassa lapsivieraillemme Onni Oravan ympäristöpassilla, kuinka jokainen meistä voi ottaa luonnon ja ympäristön paremmin huomioon. Haluamme pitää omalta osaltamme huolen siitä, että Levi ja Kittilä, sekä koko Lappi säilyy yhtä upeana paikkana myös tulevaisuudessa, Lehosmaa toteaa.

– Toivottavasti tulevaisuudessa mahdollisimman moni Levin matkailuyritys lähtee mukaan Sustainable Travel Finland -ohjelmaan, jolloin koko Levin matkailualue voisi saada sertifikaatin. Se olisi mahtavaa ja siinä onnistutaan, kun tehdään yhdessä, Lehosmaa suitsuttaa.

Lisätietoja:

Lassi Lehosmaa, hotellinjohtaja, Break Sokos Hotel Levi, +358 50 363 7660, lassi.lehosmaa@sok.fi

Green Key -toiminnalla on hotelleille suuri merkitys – mutta mitä se tarkoittaa?

Osuuskauppa Arinassa haluamme jokapäiväisillä teoillamme varmistaa, että Pohjois-Suomi on paras paikka elää. Yksi teoista on Green Key -toiminta, jota tekemällä hotellimme ottavat osaa ympäristö- ja vastuullisuustyöhön. Green Key -sertifikaatin myöntää ja sitä valvoo Suomessa GoG Oy. GoG eli Going Green Oy on yhteiskunnallinen yritys, jonka tarkoituksena on edistää kestävää matkailua. Green Key -toimintaa tarkastellaan vuosittain. Hotellimme Original Sokos Hotel Arina, Original Sokos Hotel Vaakuna Rovaniemi & Break Sokos Hotel Levi ovat mukana Green Key -ohjelmassa. 

– Green Key -toiminta on sitoutunutta ympäristö- ja vastuullisuustyötä, jota kehitämme jatkuvasti. Haluamme huomioida omassa toiminnassamme kokonaisvaltaisesti eri vastuullisuuden osa-alueita, kuten ympäristön kuormituksen vähentäminen, paikallisten tuotteiden, tekijöiden ja yhteistyökumppaneiden esiintuominen ja kannattaminen sekä henkilökunnan ja asiakkaiden kannustaminen ympäristöasioiden pariin, avaa Original Sokos Hotel Arinan vuoropäällikkö Elina Muhonen. 

Toimintaa pienistä teoista aina isoihin kokonaisuuksiin

Hotellit huomioivat Green Key -toiminnan niin jokapäiväisissä asioissa kuin isommissa kokonaisuuksissakin. 

– Arkipäiväisiä asioita ovat muun muassa jätteiden lajittelu – myös asiakkaille tarjotaan mahdollisuus lajitella jätteensä –, ylimääräisten valojen sammuttaminen ja veden käyttöön huomion kiinnittäminen. Suosittelemme muun muassa asiakkaillemme hanaveden juontia pullotetun veden sijaan. Myös erilaisista ulkoilumahdollisuuksista kertominen asiakkaille liittyy jokapäiväisesti Green Key -toimintaan, sillä mikä olisi sen ympäristöystävällisempää kuin jättää auto parkkiin ja lähteä luontoon kävelemään, kertoo Break Sokos Hotel Levin vastaanoton vuoropäällikkö Niina Mäcklin. 

– Tällä hetkellä Green Key -työ näkyy vahvasti esimerkiksi meneillään olevassa huoneuudistuksessa. Uudistustöitä tehdään paljon paikallisten yritysten kanssa yhteistyössä. Vanhoista huoneista on säästetty monia huonekaluja, esimerkiksi tuoleja on verhoiltu uudestaan, vanhat matkalaukkutelineet ovat kunnostettu ja maalattu sekä parkettilattia lähes kaikissa huoneissa kunnostettu. Green Key -asiat ovat olleet vahvasti mukana jo uusien huoneiden suunnitteluvaiheessa, kuvailee Elina Muhonen. 

Ylpeyden aihe ja mainosvaltti – Green Key:stä merkitystä

Green Key -sertifikaatti on hotelleille todellinen ylpeyden aihe, mutta myös tapa kertoa asiakkaille, että vastuullisuus merkitsee toiminnassa paljon. 

 Se, että meillä on Green Key -sertifikaatti, kertoo siitä, että teemme tärkeää työtä ja vastuullista työtä. Olemme sitoutuneet energian- ja vedenkäytön tehostamiseen, kierrätykseen ja hävikin hallintaan. Haluamme ja voimme omalla toiminnallamme ja valinnoilla kantaa vastuuta ja vaikuttaa. Olemme ylpeitä sertifikaatista ja nostamme Green Key -asioita aktiivisesti somessa esiin. Se on selkeästi meille myös mainosvaltti, kertoo Original Sokos Hotel Vaakuna Rovaniemen hotellipäällikkö Tiina Määttä. 

 On kunnia olla etulinjassa vaikuttamassa alueen kehitykseen niin, että säilyttäisimme mahdollisimman pitkään elinvoimaisena tämän upean luonnon, jonka keskellä elämme ja toimimme, lisää Niina Mäcklin. 

Osuuskauppa Arina ja Terminaalin toimijat käynnistivät keväällä 2020 YHTEINEN SYKE! -projektin, jonka myötä julkaistiin yli 100 liikkumiseen kannustavaa videota. Projekti aloitettiin koronapandemian pahennuttua, kun myös Pohjois-Suomessa rajoitettiin kokoontumisia ja erilaisia palveluja. Pandemiatilanteen jatkuttua jo yli vuoden halusimme tietää, millaisia haasteita korona on aiheuttanut Terminaalin toimijoille, miten niistä on päästy yli ja mitä heille kuuluu nyt.

Uusia toimintatapoja

Etäopetuksen ja -tuntien tarjoaminen on ollut yksi tärkeistä ratkaisuista toiminnan jatkamiseksi pandemian aikana. Harrastajien määrä on kuitenkin tippunut. Aktiivisimmat harrastajat jatkavat edelleen, mutta uusia on vaikea saada toimintaan mukaan. 

Olemme pystyneet keskittämään voimavarat uusien juttujen ja liiketoimintamallien kehittämiseen ja vähentynyttä jäsenmäärää on pystytty paikkaamaan esimerkiksi VoittoKotiin! -palvelulla. Jos meidän kaukaisin jäsen oli vuosi sitten Kiimingistä, niin nyt hän Washingtonista tai Kiovasta, kertoo Liikuntakeskus Voiton toimitusjohtaja Tuomo Kilpeläinen. 

-Nopeasti reagoiminen on pelastanut meidät ovien sulkemiselta. Vuosi sitten kun tuli ilmoitus että kaikki harrastaminen ja liikunta kielletään julkisissa paikoissa, tyhjenivät viikkotuntien osallistujat samalta ja seuraavilta päiviltä. Saman illan aikana aloitin nettijoogan. Jokaisen kielto- tai rajoitusuutisen jälkeen kävijämäärät tipahtavat rajusti hetkellisesti meillä, kertoo Joogastudio Oulun perustaja ja opettaja Matti Pääaho. 

Toinen tärkeä toimi on luonnollisesti ollut toimitilojen turvallisuudesta huolehtiminen. 

– Tanssikeskus Citydancessä kuten naapuriyrityksissämme Liikuntakeskus Voitossa ja Joogastudio Oulussa otettiin alusta lähtien käyttöön tiukat, viranomaisohjeistusten mukaiset toimenpiteet mahdollisimman turvallisen harrastamisen varmistaaksemme. Tiedossa ei ole tanssikoulun toiminnan puitteissa tapahtuneita altistumisia eikä tartuntoja. Vaikka Oulu ja Pohjois-Pohjanmaa on siirtyneet nyt epidemian perustasolle, jatkamme edelleen tiukoilla turvallisuus- ja hygieniatoimilla. Kaikissa tiloissamme on myös vahva maskisuositus yli 12-vuotiaille, myös tanssitunneilla käytetään maskeja ja turvaväleistä huolehditaan, kertoo Citydancen toimitusjohtaja Merja Satulehto. 

Tulevaan katsotaan positiivisin silmin

– Tulevaisuuteen katsomme positiivisin mielin ja uskomme, että tanssin vetovoima on sellainen, että kohta salit ovat taas täynnä tanssin ilosta ja riemusta nauttivia harrastajia!, iloitsee Merja Satulehto. – Pidä huolta itsestäsi ja läheisistäsi! Liiku, tanssi ja nauti elämästä! 

– Odotuksissa on että syksyllä tulee jo enemmän harrastajia ja viimeistään tammikuussa aktivoituvat loputkin. Kesä voi yllättää, koska tartuntaluvut olivat alhaisia viime kesänäkin. Uskon että hyvinvoinnin kohentaminen tulee olemaan ihmisille hyvin tärkeätä tulevina kuukausina ja seuraavan vuoden aikana, sanoo Matti Pääaho. 

– Studiolla harrastaminen on tehty turvalliseksi. Otamme vain pienen määrän harrastajia paikalle siitä mitä normaalisti ottaisimme. Moni nettijoogaharrastajamme on yllättynyt siitä, miten hyvin opetukseen osallistuminen onnistuu kotoa käsin, kun lähetykset ovat järjestetty erinomaisesti. Studion rauhoittava ja ihana tunnelma kuulemma välittyy netin kautta. Kutsumme kaikki kokeilemaan joogaa studiolla tai nettijoogana ja huomaamaan, miten suuri positiivinen vaikutus sillä on mielialaan pandemiaväsymyksen piristämiseen ja hoitamiseen. Nettijoogaan pääsee mukaan helposti sivuiltamme ja siellä on selkeät ohjeet liittymiseen joka käy vaivatta, Pääaho lisää. 

Olen ihan älyttömän ylpeä siitä työstä mitä Voitossa on vuoden aikana tehty. Toki minä olen aina ollut suhteellisen positiivinen yrittäjä, mutta tämän hetken fiilis on se, että jos korona voitetaan, niin voidaan pärjätä myös jatkossa. Voitto on aika kova kokonaisuus ja entistä vahvempi tämän kriisin jälkeen, kertoo Tuomo Kilpeläinen. – Hurjat 14 kuukautta on takana meillä kaikilla. Liikunta on ollut hyvä ja varmasti myös yksi parhaista keinoista jaksaa tämän poikkeusajan yli. Ja kun elämä palailee hiljalleen kohti normaalia, niin liikunta toimii edelleen. Fyysiseen kuntoon kannattaa panostaa ja paljon. 

Toivomme tietysti epidemian hellittävän kaikkien muiden tapaan ja esimerkiksi koronatodistuksen mahdollistavan tapahtumien järjestämisen jo lähitulevaisuudessa. Tullisalissa on erinomaisia tapahtumia ja keikkoja tulossa loppuvuoden aikana ja odotamme innolla päästä järjestämään jälleen onnistuneita tapahtumia, toivoo Tullisalin toimitusjohtaja Jouni Loponen. 

 Tulevaisuutta kohti mennään positiivisin aattein. Odotamme innolla pääsevämme pitämään mm. leirejä lapsille, vetämään työhyvinvointipäiviä työporukoille ja järjestämään muitakin mukavia tapahtumia asiakkaillemme, täydentää SuperParkin puistopäällikkö Mari Henell. – Tällä hetkellä SuperPark Oulun aktiviteettipuisto ja ravintola ovat auki normaalisti. Tervetuloa liikkumaan ja viihtymään puistoomme, noudatamme toiminnassamme vastuullista toimintamallia.

Original Sokos Hotel Arinan lokakuussa alkaneen peruskorjauksen ja uudistuksen ensimmäinen vaihe on nyt valmis. Tyhjänä ollut Rotuaarin ja Isokadun yhdistävä käytävä on saanut uuden käyttötarkoituksen. Tilaan on tehty hotellin kuntosali, lasten leikkitila sekä kaksi uutta Frans & Camille -ravintolan kabinettia. Hissi Kivisydämeen palvelee edelleen Rotuaarin puolelta.

Tyhjiin tiloihin uusia toimintoja

– Lapsiperheet ja työmatkustajat ovat kaksi tärkeintä asiakassegmenttiämme. Uudistuksia suunniteltaessa kiinnitimme erityistä huomiota heidän toiveisiinsa. Tästä syystä panostimme sekä fyysiseen hyvinvointiin ja palautumiseen kuntosalin avulla, että lasten hotellielämykseen monipuolisen ja virikkeellisen leikkitilan kautta. Erityisesti lapsivierailta jo nyt saamamme palaute on osoittanut, että panostus leikkitilan toiminnallisuuteen oli oikea ratkaisu, sanoo Original Sokos Hotel Arinan hotellijohtaja Päivi Kaarlela.

– Frans & Camillen yhteyteen rakennettiin kaksi eri tyylistä kabinettia, jotka peilaavat ranskalaisen bistron tunnelmia. Oululainen YOZEN arkkitehdit suunnitteli meille tilat, joissa on upeat puitteet ruokailuun omalla seurueella, kokouksille sekä vaikkapa pienelle juhlaväelle. Kabineteissa on panostettu sekä tyylikkääseen sisustukseen, että viimeisimpään kokoustekniikkaan. Meiltä on toivottu lisää neuvottelutiloja, jossa voi ruokailla kokouksien yhteydessä. Jokainen tapahtuma suunnitellaan yhdessä vastaamaan asiakkaan toiveita ja tarpeita, Kaarlela kertoo.

Pohjoissuomalaisella yhteistyöllä

Ensimmäiset 75 huonetta on nyt valmiina vieraille ja näiden mukana 2 sviittiä hotellin ylimmässä kerroksessa. Seuraavat 100 huonetta valmistuvat syksyllä 2021. Uudistuksen rakennus- ja LVI -osuudesta vastaa Movitek Oy, sähköurakasta OAT Oy ja kiintokalusteista Kiimingin kaluste Oy. Huoneiden sisustussuunnittelusta vastaa oululainen PAVE Arkkitehdit Oy ja kuntosalin, leikkitilan sekä kabinettien sisustussuunnittelun on tehnyt oululainen YOZEN arkkitehdit.

– Haluamme varmistaa, että alueemme pysyy elinvoimaisena ja sen vuoksi toteutamme uudistuksen yhdessä pohjoissuomalaisten urakoinnin ja suunnittelun ammattilaisten kanssa. Painotamme uudistuksessa kestäviä materiaaleja ja esimerkiksi osa kalusteista on kunnostettu uudestaan paikallisten käsityöläisten toimesta. Yhteistyöllä voimme varmistaa, että Pohjois-Suomi on meille kaikille paras paikka elää, matkailu- ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja Ulla Peltoniemi sanoo.

– Investoimme kokonaisuutena 8 M€ ja sen alueellinen työllistämisvaikutus on 40 henkilötyövuotta. Tämä investointi on yksi esimerkki siitä, kuinka Arinan tuotot palautetaan alueen ja palvelujen kehittämiseen Pohjois-Suomessa, Peltoniemi lisää.

Pääsette tutustumaan hotellimme uudistuksiin alta löytyvällä videolla.
 
Lisätietoja: 
Ulla Peltoniemi, toimialajohtaja, Matkailu- ja ravitsemiskauppa, Osuuskauppa Arina, +358 500 516 855, ulla.peltoniemi@sok.fi
Päivi Kaarlela, hotellinjohtaja, Original Sokos Hotel Arina, +358 50 431 0510, paivi.kaarlela@sok.fi
Seppo Jakola, Kiinteistöjohtaja, Arinan kiinteistöt Oy, +358 50 337 5890, seppo.jakola@sok.fi
 

Rovaniemeläinen keittiömestari Sini Vähäkari palkittiin S-ryhmän ravintoloiden vuoden S-Chefinä. Lisäksi Amarillo Rovaniemi palkittiin ”Vuoden Amarillona” ja Grill It! Oulu jo kolmannen kerran peräkkäin ”Vuoden Grill It! -ravintolana”. S-ravintolat palkitsi ravintola-alan ammattilaisiaan jokavuotisessa gaalassa, jota juhlittiin tällä kertaa virtuaalisesti. Tänä vuonna palkintokriteereissä näkyi vahvasti tekijöiden saavutukset asiakastyytyväisyyden kasvun osalta. S-ravintoloiden asiakastyytyväisyys onkin kasvanut viimeisen vuoden aikana ennätyslukemiin.

Ravintolan valinnassa palvelulla on aina ollut suuri merkitys, mutta nyt pandemiavuoden aikana sen rooli tuntuu entisestään kasvaneen. Tätä havaintoa tukee niin S-ryhmän ravintolaketjujen, kuin Osuuskauppa Arinan ravintoloiden kasvanut asiakastyytyväisyys, jossa erityistä kiitosta saa henkilökunta. Ravintoloista haetaankin hyvän ruuan lisäksi elämyksellisyyttä, ja jokainen asiakaskohtaaminen on silloin merkityksellinen.

– Osaava ja huomioiva palvelu ja siitä syntyvä hyvä fiilis ovat keskeisiä asioita ravintolan valinnassa. Erityisesti haasteelliset korona-ajat ovat selvästi nostaneet ihmiseltä ihmiselle
-kokemuksen merkitystä. Siksi myös palkitsemme henkilökuntaamme ja annamme tunnustusta hyvästä työstä, sanoo johtaja Juha Lindholm SOK:n Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta.

Vuoden 2020 S-Chef on rovaniemeläinen Sini Vähäkari

Vuoden 2020 S-Chef -tunnustuksen sai keittiömestari Sini Vähäkari Rovaniemen Amarillosta. Vähäkari on aktiivinen laaduntekijä ja hän johtaa keittiötä, jonka asiakastyytyväisyys on ketjunsa paras. Sini on Arinan kasvatteja ja osoittanut olevansa erittäin pätevä keittiömestari kaikilla mittareilla sekä henkilökuntaansa kannustavana ja kehittävänä esimiehenä.

– Sini on jo neljäs peräkkäinen arinalainen, joka palkitaan S-Chefinä. Tämä kertoo mielestäni upeasti henkilökuntamme osaamisesta, sitoutuneisuudesta ja ammattiylpeydestä. Olen todella ylpeä Sinistä ja kaikista palkituista arinalaisista, sanoo Arinan matkailu- ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja Ulla Peltoniemi.

Ketjujensa parhaina palkattiin Rovaniemen Amarillo ja Grill it! Oulu. Grill it! Oulun toiminta päättyi viime vuoden lopussa, mutta ravintolalle etsitään yhä uusia toimitiloja.

– Viimeisen vuoden aikana olemme matkailu- ja ravitsemisalalla kokeneet täysin uudenlaisia, koronapandemian mukanaan tuomia haasteita. Henkilökuntamme on venynyt ja sopeutunut nopeisiin muutoksiin uskomattoman hienosti ja tämän kaiken lisäksi he ovat rohkeasti hypänneet uusiin tehtäviin turvaamaan Pohjois-Suomen ruokahuoltoa marketkaupan toimipaikoissa. Tästä syystä olen entistäkin onnellisempi omasta väestäni ja heidän sitoutumisestaan, Peltoniemi lisää.

Päivitetty 23.12.2021 klo 09:06

Osuuskauppa Arinan ravintolat ja kahvilat palvelevat voimassa olevien aluekohtaisten rajoitusten mukaisesti.

Tarkista ajantasaiset aukioloajat, mahdollinen koronapassivaatimus sekä muut tilannetiedot napsauttamalla haluamasi ravintolan tai kahvilan nimeä.

OULU
SUPERPARK OULU on avoinna.
ROVANIEMI
LEVI

Lisätietoja koronapassista Osuuskauppa Arinan ravintoloissa https://www.raflaamo.fi/fi/koronapassi

Tarjoamme myös mahdollisuuden Take away-annoksiin. Voit halutessasi soittaa ravintolaan etukäteen ja tilata ruoat valmiiksi noutoa varten. Paikan päältä noutaessasi saat myös S-Etukortilla Bonukset talteen.

Osuuskauppa Arinan hotellit ovat avoinna:

Huonevaraukset ja tiedustelut:
Hotellien myyntipalvelut palvelevat teitä ma-pe klo 8-16.

Hyödyllisiä linkkejä:

SuperPark-konserni on myynyt SuperPark Oulu Oy:n liiketoiminnan kokonaisuudessaan jo tutulle kumppanille ja osaomistajalle Osuuskauppa Arinalle. Liiketoiminta siirtyy Arinalle 1.2.2021. Toiminta jatkuu SuperPark-brändin alla ja kaikki asiakkaiden lahjakortit, liput, kausikortit ja varaukset pysyvät yhä voimassa.

Vuokralaisesta osaksi Arinan palvelukokonaisuutta

SuperPark on liikunnallinen sisäaktiviteettipuisto, jonka monipuolinen sisältö tarjoaa iloa ja elämyksiä kaiken ikäisille liikkujille. Suomessa SuperPark-puistoja on 8 ja lisäksi suomalaisomisteinen konsepti on laajentunut Aasiaan. Ensimmäinen puisto perustettiin Vuokattiin vuonna 2012. Oulun SuperPark avattiin Limingantullin Terminaali-kiinteistöön vuonna 2014 ja uudistettiin kesällä 2020.

Terminaali on Osuuskauppa Arinan omistama liikunta- ja tapahtumakeskus, jossa on useita eri toimijoita. SuperParkinlähes 6 000 m2 tilat sisältävät jatkossakin sisäaktiviteettipuiston lisäksi ravintolan. SuperPark Oulun henkilökunta siirtyy yrityskaupan yhteydessä Osuuskauppa Arinan palvelukseen.

– SuperPark Oulu on ollut alusta lähtien hyvä yhteistyökumppani Original Sokos Hotel Arinalle ja sen vieraille. SuperParkin palvelut, kuten lasten syntymäpäivät, kesäleirit ja työvirepäivät, tarjoavat paljon mahdollisuuksia Arinan omistajille. Aiemmin olemme edesauttaneet lasten ja nuorten liikkumista mm. Kannustajat-tuella ja rakentamalla Ässäkenttiä. SuperPark Oulu kannustaa perheitä liikkumaan ja pitämään samalla hauskaa, sanoo Arinan matkailu- ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja Ulla Peltoniemi.

– Arinan tarkoitus on tuottaa omistajille monipuolisia palveluja ja hyötyjä. Iloisen mielen ja liikunnan hyödyn lisäksi omistajamme saavat Bonusta lipuista, tuotteista, ravintolasta sekä esimerkiksi lasten syntymäpäiväjuhlista. Jatkamme puistossa nykyisellä konseptilla ja kehitämme sitä edelleen vastaamaan entistä paremmin omistajiemme tarpeita ja toiveita. Nyt aikaansaatu ratkaisu mahdollistaa uudenlaisen yhteistyön hotellimme kanssa sekä tukee ja edistää alueen kotimaan matkailua, Peltoniemi lisää.

– Oulun SuperPark on ollut koko ajan suosittu alueella ja uskomme vahvasti sille olevan kysyntää myös tulevaisuudessa. Arina on ollut meille hyvä kumppani alusta lähtien ja haluamme yrityskaupalla varmistaa toiminnan laadukkaan jatkon nykyisille ja uusille asiakkaille Pohjois-Suomessa, sanoo SuperPark Oy:n toimitusjohtaja Juha Tanskanen.

 

Lisätietoja:

SuperPark Oy., toimitusjohtaja Juha Tanskanen, +358 400 415 563, juha.tanskanen@superpark.fi

Osuuskauppa Arina, toimialajohtaja Ulla Peltoniemi, matkailu- ja ravitsemiskauppa, +358 500 516 855, ulla.peltoniemi@sok.fi