S-Pankin asiamiestoiminnassa on tapahtumassa iso harppaus eteenpäin, kun osuuskaupat järjestelevät pankkitoimintaa erilliseksi vastuutoimialaksi.
Osuuskauppa Arinassa lähdettiin uuden toimintamallin pilottiin jo syksyllä 2015. Omistaja- ja pankkipalveluihin keskittyvä tiimi aloitti Oulun Limingantullin Prisman omistajapalvelupisteessä. Tulokset olivat heti erinomaisia. Tulosloikka ei jäänyt tähdenlennoksi, vaan toiminta on kehittynyt tasaisesti.
Pilottiin lisättiin keväällä 2016 Oulun Kauppakeskus Valkean Sokos Pukumiehen omistajapalvelupiste. Huhtikuun 2017 alusta alkaen kaikki Arinan asiakaspalvelupisteet toimivat omistaja- ja pankkipalveluihin keskittyvän organisaation alaisuudessa.
Omistajapalvelut Limingantullin menestysresepti
Tehtävään erikoistuneet palveluneuvojat, myyntiä sparraava palveluvastaava, kannustava koko Omistajapalvelut-tiimin palvelupäällikkö ja osuuskaupan johdon tuki. Tapahtumakeskeisen palveluorganisaation kehittäminen myyntiorganisaatioksi, jossa keskeisellä sijalla on omistajapalvelun ja myynnin myötä kehittyvät asiamiespalkkiot. Systemaattinen Hyötylaskurin käytön ohjaus ja seuranta periaatteella: jokaisella omistajalla on oikeus tietää tarjolla olevat omistajahyödyt euroina.
Palvelupäällikkö Marjo Ylikoski: ”Hieno mahdollisuus keskittyä omistajahyötyihin ja myyntiin. Omistajapalautteet ovat olleet todella positiivisia. Tehdään työtä kuin ihminen ihmiselle, vaikka pankkimaailmassa ollaankin.”
Markkinointijohtaja Pasi Ruuskanen: ”Haluamme tarjota entistä parempaa omistajapalvelua. Pilottikokemukset rohkaisivat keskittämään henkilökohtaiset omistaja- ja pankkipalvelut asiantuntijatiimille, harvempiin omistajapalvelupisteisiin. Omistajat saavat enemmän tietoa omistajahyödyistä ja osuuskauppa asiamiespalkkioita myynnistä.”