Pudasjärven Omistajaillassa vilinää ja vilskettä


19.10.2016

Pudasjärven S-marketilla tapahtuu. Jo ennen viittä on ihmisiä kerääntynyt myymälän edessä olevalle parkkipaikalle. Alkamassa on Omistajan hyötyilta.


Pudasjärven Urheilijat tarjoavat kuumia makkaroita ja suussa sulavia munkkeja kera höyryävän kahvin. Lapset huomaavat paikalle tulleen Onni Oravan, osa juoksee reilusti halaamaan Onnia, osa taas vilkuttaa ujosti vanhempien sylistä. Musiikki soi ja välillä kuunnellaan mielenkiintoisia haastatteluja omistajilta, yhteistyökumppaneilta sekä paikalle isolla joukolla saapuneilta Arinalaisilta. Väki täyttää arpajaislomakkeita, joissa kerätään palautetta Pudasjärven S-marketin ja sen valikoiman kehittämiseksi. Puheensorina täyttää pihan, kun vaihdellaan mielipiteitä ja kuulumisia.

Mukana arkipäivässä

Kaiuttimista kuuluu omistaja Tuulikki Tihisen haastattelu. Hän on ollut omistaja jo pitkään ja nähnyt Osuuskauppa Arinan toimintojen kehittyvän myös Pudasjärvellä.

– Erityisen tyytyväinen olen siihen, että gluteenittomia tuotteita löytyy laajasti ja henkilökunta on todella ystävällistä ja asiantuntevaa. Olen vinkkaillut ystävillenikin myynnissä olevista tuotteista ja miksi omistajaksi kannattaa liittyä.

Yksi illan suosituimmista ihmisistä on palveluneuvoja Sarita Koivuranta. Koko illan ajan Sarita auttaa omistajia pankkiasioissa ja myös omistajien määrä lisääntyy vauhdilla.

– Mielestäni tämä tapahtuma on ollut mukava! Ilma on suosinut ja paikalliset ovat osallistuneet aktiivisesti tapahtumaan. Minulla on riittänyt hommaa koko illaksi ja se on aina positiivista.

Ennen kuin Sarita lähtee auttamaan seuraavaa omistajaa, hän muistuttaa vielä, että seuraavan kerran Pudasjärvelle tulee palveluneuvoja perjantaina 18.11.2016 klo 12–18.

Palautetta tarvitaan

S-market Pudasjärven päällikkö Markku Päkkilä on tyytyväinen mies.

– Tapahtuma on kerännyt todella hyvin paikalle omistajia sekä Pudasjärveltä että lähikunnista. Selkeästi tällaiselle tapahtumalle on tilausta ja toivottavasti voimme jatkaa näitä tapahtumia tulevaisuudessa, Päkkilä toteaa.
Illan aikana kerätään osallistujilta asiakaspalautetta sekä toiveita. Näitä toiveita pyritään täyttämään mahdollisuuksien mukaan.

– Osan toiveista pystymme täyttämään suhteellisen nopeastikin ja osa taas vaatii enemmän aikaa, mutta jokainen toive käydään läpi, lupaa marketkaupan markkinointipäällikkö Maria Ylitapio.