Kemin ja Rovaniemen S-marketit uudistuvat kevään aikana


23.01.2014

Osuuskauppa Arina uudistaa Kemin ja Rovaniemen S-marketit nykyistä viihtyisämmiksi ruokakaupoiksi. Tuotevalikoimat päivitetään ja myymäläpinta-alaa tiivistetään. Palvelutiskit korvataan laajennetuilla tuoretuoteryhmillä. Uutta palvelua ovat leivänpaisto-osastot. Tavoitteena on kokonaisuutena entistä tunnelmallisempi ja miellyttävämpi ostoskäynti. Henkilöstö jatkaa entisellään. Muutostyöt valmistuvat maaliskuun aikana.

Arina on pohjoissuomalainen osuuskunta, jonka omistavat paikalliset asiakkaat, yli 150 000 kotitaloutta. Arinan tehtävänä on tarjota palveluja ja hyötyjä omistajatalouksille. Arinan omistajat saavat päivittäistavara- ja muita ostoja osuuskauppaan keskittämällä keskimäärin yli 400 euron hyödyt vuodessa.

S-market Kemi avattiin entisiin Euromarketin tiloihin keväällä 2010. Arinan omistavien kotitalouksien osuus on noussut näiden neljän vuoden aikana merkittävästi. Arina palvelee kemiläisiä omistajatalouksia keskustan lisäksi Corona-kauppakeskuksessa ja lähi-Saleissa.

S-market Revontuli avattiin vuonna 2007, jolloin entinen S-market siirtyi keskustan Lapinmaa-kiinteistöstä uuteen kauppakeskukseen. Arina palvelee rovaniemeläisiä omistajatalouksia keskustapalvelujen lisäksi Eteläkeskuksessa Prisman ja Kodin Terran, keskustassa Sokos Hotellin ja ravintoloiden sekä eri puolella kaupunkia Sale-lähimyymälöiden tarjonnalla.

Nyt on S-markettien uudistamisen aika

Arina uudistaa S-market Kemin ja Revontulen myymälämiljööt, päivittää tuotevalikoiman ja kouluttaa henkilökunnan uusien palvelujen osalta, tavoitteena palvella entistä laajempaa omistaja- ja asiakaskuntaa.

Myymälät tiivistetään ja samalla sekä tuotevalikoima että esillepano päivitetään vastaamaan paremmin asiakkaiden tarpeita. Palvelutiskit korvataan laajennetuilla tuoretuoteryhmillä, sisältäen mm. laajentuneen lounasruokavalikoiman. Myymälöihin tulee uudet leivänpaisto-osastot, joissa paistetaan paikan päällä tuoretta leipää, pullaa ja pikkusuolaisia.

S-markettien henkilöstö jatkaa uudistusten jälkeen entisellä vahvuudella ja heitä koulutetaan uusien palvelujen osalta. Tavoitteena on tarjota omistajille viihtyisä ja ruokaisa ostoskäynti.