Itsepalvelukassat käyttöön Prisma Limingantullissa


11.06.2015

Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arina on sähköisessä asioinnissa kaupan alan edelläkävijä Pohjois-Suomessa. Arina pilotoi ensimmäisenä itsepalvelukassoja keskustan S-marketissa ja laajensi palvelua Prisma-hypermarkettiin.

Prisma Limingantullin kassalinjastossa on otettu käyttöön viisi itsepalvelukassaa. Arinan omistajat keräävät tuotteensa ostoskoriinsa normaalisti, mutta hoitavat tuotteiden EAN-koodien lukemisen ja maksamisen maksukortilla omatoimisesti uusilla itsepalvelukassoilla.

– Itsepalvelukassat yleistyvät kaupoissa. Niitä arvostavat varsinkin nopeaan asiointiin tottuneet. Limingantullissa itsepalvelukassoja tulevat käyttämään erityisesti pienempien kertaostosten tekijät, ikään ja sukupuoleen katsomatta, ennakoi Prisma Limingantullin palvelupäällikkö Kirsi Niku.

Itsepalvelukassat nopeuttavat kassatapahtumaa ja vapauttavat henkilökuntaa omistajapalveluun. Ostosten maksaminen on tehty helpoksi ja turvalliseksi.  Itsepalvelukassoilla on aina opas, joka auttaa tarvittaessa ja valvoo ikärajavalvottavien tuotteiden, kuten alkoholin tai pelien myyntiä.