Ässäpäällikkö Outi tekee pieniä ihmeitä joka päivä


13.09.2016

Prisma Linnanmaan käyttötavaroiden hyllyjen välissä ahkeroi tavallista iloisempi työntekijä. Myyntipäällikkö Outi Isokangas on hämmentynyt tuoreesta Ässäpäällikkö-nimityksestä.

– Arvostan itse työtäni ja on hienoa huomata, että muutkin arvostavat. Se on jotenkin yllättävän hämmentävää, tuore Ässäpäällikkö kuvailee tunnustuksen mukanaan tuomia tunteita.

Ässäpäällikkö-tunnustuksen luovuttivat Outille S-Päällikköpäivillä SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä, SOK vähittäiskaupan kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu ja SOK:n henkilöstöjohtaja Susa Nikula.

– Työpäivät ovat täynnä sellaisten pienten ihmeitten tekemistä. Työtä kohtaan pitää säilyttää intohimo, niin kaikki sujuu ja työpaikalla on hyvä mieli, Outi pohtii.

Hyvä meininki

Outi Isokangas siirtyi kaupan alalle jo nuorena tyttönä. Hän valmistui Kemin kauppaoppilaitoksesta vuonna 1992 ja aloitti Raksilan Prisman palvelupäällikkönä vuonna 1996.

Muutaman vuoden Etelä-Suomen keikan jälkeen Isokankaan perhe palasi takaisin Ouluun vuonna 2003. Kaupan alan töiden välissä Outi suoritti yrittäjäkurssin ja visuaalisen markkinoinnin ammattitutkinnon.

– Aloitin työt ensin Limingantullin Prismassa, josta siirryin Linnanmaalle vuonna 2007. Täällä olen kiertänyt monenlaisissa tehtävissä. Meillä on ihana työpaikka ja hyvä meininki, Outi kehuu Linnanmaan Prisman työyhteisöä.

Ässäpäällikön päivät kuluvat monenlaisissa tehtävissä. Käyttötavaroiden myyntipäällikkönä hän sujahtaa sujuvasti täyttämään hyllyjä, purkamaan tavaroita tai hoitamaan paperiasioita.

– Eniten tykkään asiakaspalvelusta ja erilaisten ongelmien ratkomisesta. Tavoitteena on omilla taustatekemisillä saada kaikkien työpäivistä sujuvia. Ja haastaa työkavereita kasvamaan, kehittymään ja oppimaan, Outi kuvailee omia päämääriään esimiehenä.

Jatkuva muutos

Kaupan alalla on totuttu kiihkeään muutosvauhtiin. Tietojärjestelmät vaihtuvat ja toimintaa kehitetään asiakaskäyttäytymisen mukaan. Outi on ottanut haasteekseen uusien näkökulmien etsimisen.

– Aina pitäisi jaksaa miettiä, että voidaanko joku asia tehdä uudella tavalla. Sitä me pohdimme täällä yhdessä aika usein.

Linnanmaan Prisman työkaverit saavat Outilta varauksettomat kehut. Yhdessä jaetaan ilot ja surut, ja varsinkin onnistumiset.

– Meillä on huipputyyppejä töissä! Kaikkien tavoitteena on palvella omistajia parhaalla mahdollisella tavalla. Jututamme asiakkaita hyllyjen välissä ja keräämme palautetta mahdollisimman paljon.

Kolme Ässää

Ässäpäällikön tunnustus ansioituneesta liiketoiminnan vetämisestä on aiemmin annettu kolmelle arinalaiselle.

Kaikkien aikojen ensimmäinen Arinan Ässäpäällikkö on S-market Ivalon marketpäällikkö Oili Kostamovaara, joka sai tunnustuksen vuonna 2010.

Vuonna 2012 tunnustuksen sai Kempeleen Rosso Zeppelinin ravintolapäällikkö Markku Pohjanen ja vuonna 2014 marketpäällikkö Mika Mattila Iin S-marketista.

Ässäpäälliköiksi valitaan kahden vuoden välein ansioituneita esimiehiä. SOK HR-palvelut päättävät valinnoista hakemusten perusteella. Valintakriteereinä ovat pitkäjänteinen tuloksellisuus huomioiden omistaja-, henkilöstö-, prosessi- ja talousnäkökulmat.