Millaisiin töihin Leville?


Levin hotellissa ja ravintoloissa vietetään ikimuistoisia hetkiä ja kohdataan rakkaita ihmisiä – oli kyse sitten yöstä Sokos Hotellissa tai illallisesta jossain rakastetuista ravintoloistamme. Tarjoilijat, kokit, ravintolapäälliköt, vastaanottovirkailijat, baristat, kerroshoitajat ja muu henkilökunta onnellistavat ja ovat mukana tuottamassa tuhansia ainutlaatuisia kohtaamisia päivittäin.  

Työ hotellissa, ravintolassa ja kahvilassa on hauskaa, mielenkiintoista ja monipuolista! Matkailu- ja ravitsemiskaupalla, tuttavallisemmin maralla, pääset tutustumaan erilaisiin ihmisiin, tekemään merkityksellistä työtä rennossa työympäristössä ja luomaan asiakkaille elämyksiä. Maralla työajat ovat joustavia, työ on vuorotyötä ja voi sisältää toimipaikasta riippuen myös yövuoroja.

Meillä Levillä tarjoilijoille on tarjolla monipuolisia tehtäviä niin á la carten, tilaustarjoilun, kahvilan kuin aamiaisen puolella. Kaikissa näissä on eri vivahteensa; esimerkiksi á la carte tarjoilijan työ on iltapainoitteista ja hänen tulee osata menu sekä viinilista hyvin, kun taas aamiaistarjoilijan päivä alkaa jo ennen kuin muut heräävät ja esillepano on yhtä laadukasta alusta loppuun – niinhän sitä sanotaan, että aamiainen on päivän tärkein ateria. Kaikissa tehtävissä yhdistyy kuitenkin se tärkein; asiakkaan viihtyvyyden varmistaminen.

Kokit vastaavat ruoan valmistuksesta ja laadusta sekä keittiön toimivuudesta. Ruoan parissa saa työskennellä á la carte menun herkullisten annosten parissa Grill It! -ravintolassa tai valmistaen jokaiseen aamuun yhtä laadukasta aamiaista ravintola Kiisassa. Kokit ja tarjoilijat toimivat tiiviissä yhteistyössä varmistaen palvelun mutkattomuuden sekä luoden ihania hetkiä asiakkaillemme.  

Kerroshoitajat ovat etulinjassa varmistamassa majoituksen tason päivittäisestä ylläpidosta, puhtaudesta ja raikkaudesta sekä vastaavat asiakkaiden tarpeisiin. Päivittäisiin rutiineihin kuuluu hotellihuoneiden siistiminen uusia asiakkaita varten sekä useamman yön majoittujien osalta ylläpitosiistiminen, kuten muun muassa lakanoiden ja pyyhkeiden vaihto, imurointi, pölyjen pyyhintä, sekä saniteettitilojen siistiminen.

Vastaanotossa ollaan konkreettisesti front deskissä; elämysmatkan luominen alkaa jo asiakkaan majoitusvarausta tehdessä. Asiakkaan saapuessa vastaanottovirkailijat kirjaavat asiakkaan sisään, varmistavat vieraamme tyytyväisyyden koko majoituksen ajan sekä viimeistelevät onnistuneen reissun asiakkaan uloskirjautuessa. Tässä tehtävässä kohdataan ihania ihmisiä, muuttuvia tilanteita ja jokainen päivä on takuulla erilainen.

Levin S-marketissa myyjän työnkuva on monipuolinen ja nopeatempoinen. Työtehtäviin kuuluu muun muassa tuotteiden hyllytys ja esillepano, kuorman purku, asiakaspalvelu, rahankäsittely, hävikin- ja saatavuuden hallinta sekä myymälän siisteydestä huolehtiminen. 

Myyjän tärkein tehtävä on kuitenkin asiakkaiden huomioiminen ja asiakaspalvelu, joten asiakaslähtöinen asenne ja kielitaito kansainvälisten asiakkaiden palvelussa on tärkeää. Työajat vaihtelevat kaupan aukiolojen mukaan, ja työssä saattaa olla myös yöpurkua, mutta vain jos haluat!